Článek
Uživatelé sociální sítě Facebook by brzy měli na svém účtu vidět více příspěvků svých přátel a méně nereklamních sdělení různých podniků, médií a politických skupin. Největší sociální síť na světě by se tak podle svého zakladatele Marka Zuckerberga měla vrátit zpět ke svým kořenům. Změny, které nastanou ve filtrování příspěvků, budou „významné“, napsal dnes Zuckerberg na svém facebookovém účtu. Projevit by se plně měly během několika měsíců.
„Jednou z oblastí, na něž se budeme v roce 2018 soustředit, bude zajistit, aby byl čas, který všichni trávíme na Facebooku, dobře stráveným časem,“ napsal v úvodu svého oznámení Zuckerberg.
Podle něj v poslední době začal na Facebooku dominovat obsah, který na něm zveřejňovaly podniky, média a různé další skupiny, a sdělení rodiny a přátel ustoupila do pozadí. „Některé zprávy pomáhají začít konverzaci o důležitých tématech. Ale sledování videí, čtení zpráv a dostávání aktualit ze stránek se až příliš často stává jen pasivním zážitkem,“ napsal Zuckerberg. Nejdůležitějším posláním Facebooku je ale podle něj spojovat lidi.
„Měním cíl pro naše produktové týmy. Místo aby se soustředily na to, abyste našli relevantní obsah, vám budou pomáhat k zisku více smysluplných sociálních interakcí,“ vysvětlil podstatu změn Zuckerberg.
Facebook se jeho zakladatel rozhodl údajně změnit na základě studií. Podle nich jsou kontakty s lidmi, na kterých nám záleží, prostřednictvím sociálních sítí dobré pro naši duševní pohodu. „Pasivní čtení článků nebo sledování videí - i když jsou zábavná a informativní - nemusí být tak prospěšné,“ dodal Zuckerberg.
Facebook čelí kritice kvůli nelegálnímu obchodu se zbraněmi a drogami skrz jeho platformu
Zakladatel Facebooku si je podle svých slov vědom, že lidé po změnách na síti stráví méně času. „Očekávám ale také, že čas, který strávíte na Facebooku, bude hodnotnější,“ dodal. Správná věc se podle něj nakonec v dlouhodobém horizontu v dobrém projeví nejen na facebookové komunitě, ale i na samotné společnosti.
Výskytu reklamy mezi příspěvky na Facebooku se změny netýkají, uvedl na dotaz agentury Reuters viceprezident společnosti John Hegeman.
Facebook je celosvětově nejoblíbenější sociální sítí. Firma tvrdí, že má více než dvě miliardy aktivních uživatelů.