Článek
Už po necelých třech měsících skončil ve funkci ředitele Ředitelství silnic a dálnic Pavol Kováčik, kterého ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) jmenoval teprve na začátku května, krátce po svém nástupu do čela resortu. Organizaci zatím povede současný ředitel úseku výstavby Radek Mátl. Kováčik podle oficiální zprávy ministerstva dopravy odstoupil ze zdravotních důvodů.
Podle obvykle dobře informovaného serveru Zdopravy.cz je však skutečným důvodem brzkého Kováčikova konce nespokojenost s jeho prací, především absolutní nekomunikace s podřízenými i ministerstvem dopravy.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík doprovodil výměnu v čele důležité státní organizace přesvědčením, že místo Kováčika pověřil jejím vedením správného člověka.
„Pan Mátl pracuje na ŘSD patnáctým rokem a do detailu zná připravované stavby, ale hlavně všechna úzká místa jejich přípravy. Konzultovali jsme s ním i legislativní změny, které povedou k podstatnému zjednodušení a zrychlení přípravy staveb dálnic a silnic. Je to zároveň člověk, který má mezi lidmi v ŘSD profesní i lidský respekt a mám u něj záruku, že povede investorskou organizaci v nastaveném kurzu: tedy rychle a kvalitně dokončit modernizaci D1, dostavět dálniční síť ČR a ulevit městům a obcím výstavbou obchvatů,“ řekl Vladimír Kremlík.