Článek
Během pondělního rána byl zastavený provoz na trati mezi Tanvaldem a Železným Brodem. Cestující, kteří měli původně cestovat vlakem se společností Arriva, čekali na náhradní autobusy téměř tři hodiny.
Během neděle zase nevyjel vlak společnosti RegioJet z Ústí nad Labem směrem na Most. A náhradní autobus nepřijel vůbec.
Právě dostatečně rychlé nahrazení případných výpadků na trati se zatím ukazuje jako největší problém nových jízdních řádů. Ty začaly platit od 15. prosince a největší změnou je, že část dotovaných spojů nově namísto Českých drah začali provozovat alternativní dopravci.
„Trochu nás to v neděli zaskočilo,“ přiznává mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj na dotaz, proč dopravce nezvládl vypravit náhradní autobusový spoj.
Podle něj je ale RegioJet od pondělí připravený a má autobus v pohotovosti pro případ nouze. „Učinili jsme opatření, aby byl posílený technický tým,“ dodává Ondrůj.
Mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík pak tvrdí, že náhradní autobusy mají zajištěné. A to i z toho důvodu, že poblíž nasmlouvané tratě provozují autobusovou linku.
Další den provozu našich vlaků. Prosím, sledujte co se děje, o mimořádnostech Vás budeme informovat v komentářích!
Zveřejnil(a) Arriva CZ dne Neděle 15. prosince 2019
Autobusy jsou, ale nemá je kdo řídit
Podle Miroslava Vyky ze Svazu cestujících ve veřejné dopravě není problém s tím, že by alternativní dopravci neměli dostatek autobusů, problém je nedostatek řidičů.
A to potvrzuje i Luboš Pomajbík, předseda Odborového svazu dopravy. „Upozorňujeme na to dlouhdobě. Je to podceňované jak u objednavatele, tak u dopravců. Naposledy minulý týden jsem na to upozorňoval Asociaci krajů,“ říká odborář.
Podle něj je průměrný věk řidičů 57 let a mladí lidé o profesi nemají zájem. „Lidé chybějí. Firmy mají problém odbavit i pravidelné plánované linky. Z toho se pak odvíjí, že když je něco mimořádného, tak nejsou lidé,“ dodává Pomajbík.