Článek
Důvodem je porušení vzájemné smlouvy. Firma měla potíže s dodržováním jízdních řádů, několik týdnů v jejích vlacích nefungoval odbavovací systém pro prodej jízdenek cestujícím.
Firma Arriva zajišťuje od loňského 15. prosince veřejnou dopravu na několika tratích ve Zlínském kraji. Od té doby však v jejích vlacích přetrvávaly potíže s prodejem jízdenek kvůli nefunkčnímu odbavovacímu systému, který proto dopravce v lednu nahradil. Kvůli nefunkčnímu odbavovacímu systému jezdili cestující některými vlaky Arrivy v prosinci a lednu zdarma. Už dříve se Arriva zavázala, že výpadek v tržbách, které jsou příjmem hejtmanství, Zlínskému kraji nahradí.
Kromě potíží s odbavovacím systémem se Arriva především v prvních dnech platnosti nového jízdního řádu potýkala s velkými zpožděními, ve vlacích chyběly české nápisy, některé vozy dokonce vůbec nevyjely. Dopravce měl potíže také s informačním systémem, tedy světelnými tabulemi s informacemi, odkud a kam souprava jede. V některých soupravách Arrivy v regionu už funguje. Ve zbývajících vlacích by se tabule měly objevit na jaře.
Vyměřená sankce se týká období od 15. prosince do 31. ledna. „Sankce se skládá jednak z postihu za nedodržování standardů služeb a vybavenosti vozidel, další část pak tvoří záloha za ušlý zisk z jízdného, který byl způsoben nefunkčností odbavovacích zařízení ve vlacích Arrivy. Z porovnání tržeb za měsíc březen vůči problematickému začátku na přelomu roku pak tento rozdíl tržeb dofakturujeme,“ uvedl Botek, podle kterého se však situace radikálně zlepšila. „Dnes už se nevyskytují závažné problémy nad rámec běžného provozu, se kterými se občas potýkají i ostatní dopravci,“ uvedl Botek.
Arriva na základě smluv se Zlínským krajem obsluhuje spoje z Rožnova pod Radhoštěm do Bylnice, ze Vsetína do Velkých Karlovic, mezi stanicemi Staré Město u Uherského Hradiště a Bylnice a Uherským Brodem a Luhačovicemi. Loni uzavřená smlouva s Arrivou platí na deset let. Na dalších tratích v regionu nadále jezdí České dráhy.
Pokutu Arrivě vyměřil v lednu také Liberecký kraj, a to 815 000 korun. Hlavním důvodem byl nefunkční odbavovací systém a také informační systém ve vlacích, který byl ještě na začátku ledna v němčině.
Kdo je Arriva
Arriva je evropská, původem britská dopravní skupina, která provozuje autobusovou i železniční dopravu ve 12 evropských zemích. Skupinu tvoří kolem 37 000 zaměstnanců. Majitelem jsou Deutsche Bahn.