Článek
Životní pojištění je většinou poměrně komplikovaný finanční produkt, který dokáže člověka s libůstkou v malých písmenkách zaměstnat na dlouhé hodiny. Kdo si na pátrání s lupou nepotrpí, rovnou takové pasáže přeskočí.
Start-up Mutumutu, který vznikl v roce 2018, se toto vnímání životního pojištění pokusil změnit. Smlouva se uzavírá jen po internetu a klient volí vlastně jen tři proměnné. Smlouvu pak firma slibuje na dvě stránky. A k tomu nabízí slevu až 30 procent, pokud si pojištěnec stáhne mobilní aplikaci dohlížející na zušlechťování jeho tělesné schránky.
Mutumutu, kterou vytvořila společnost Creative Dock s Komerční pojišťovnou, nyní čeká finanční injekce ve výši 30 milionů na další rozvoj. Poskytne ji francouzská pojišťovna Société Générale Assurances, matka české Komerční pojišťovny. Výměnou za své peníze získá ve firmě strategický menšinový podíl, který by se měl pohybovat mezi 20 až 40 procenty. Do roku 2020 by se pak mohla investovaná částka zdvojnásobit na 60 milionů korun.
Firma chce získané prostředky použít na další růst a během roku hodlá ztrojnásobit počet klientů. „Budeme ještě víc podporovat zdravý životní styl. Do mobilní aplikace přidáme další sporty, které klientům zlevní pojistku. A připravíme i rozšíření pro klienty s vyššími příjmy, kteří požadují větší zajištění,“ říká k transakci šéf Mutumutu Jindřich Lenz. Nyní má firma smluvně podchyceno 1 600 klientů, zájemců, kteří by chtěli její služby využívat, eviduje na 40 tisíc. Dohromady pokrývá klienty sumou tří miliard korun.
„Tato investice odpovídá strategii společnosti Société Générale Assurances, která spočívá v investování do začínajících podniků se silným zaměřením na inovace, digitální technologie a zákaznickou zkušenost,“ doplňuje Philippe Perret, generální ředitel společnosti Société Générale Assurances. Součástí dohody bude také vytvoření francouzské verze českého produktu. Mateřskou společností SocGen Assurances je bankovní skupina Société Générale, která vlastní Komerční banku.
Pro inovace mimo banku
Komerční banka se v posledních letech při vývoji nových produktů častěji obrací na firmy mimo bankovní kruhy. Takto vznikl například realitní projekt Cincink, na kterém Komerční banka spolupracovala se společností IdeaSense a který by si bankéři měli ke konci letošního března převzít.
Jde o realitní online portál pro zadávání bezplatné inzerce, zahrnuje nabídky jak realitních kanceláří, tak individuálních inzerentů. Kromě samotného inzerátu pak návštěvníkům nabízí komplexní poradenství v právní i finanční oblasti. Na portál bylo od jeho spuštění nahráno přes 91 000 inzerátů a stránku si průměrně zobrazilo okolo 423 000 uživatelů měsíčně.