Článek
Na zákazu laptopů, čteček a vůbec všech větších elektronických zařízení na palubě přímých letů do Spojených států a Velké Británie se dá i vydělat. Zákaz přišel ze strany dvou zmíněných zemí minulý týden (psali jsme tady).
Jordánská letecká společnost Royal Jordanian zareagovala vtipnou kampaní, kdy svým cestujícím doporučila řadu věcí, které mohou během dvanáctihodinového letu bez počítače dělat. Mezi tipy je čtení, přemýšlení o smyslu života, nakupování v palubním duty free shopu nebo zírání jeden na druhého. Jak Royal Jordanian podotýká ve twitterovém příspěvku - v tom jsou přeci Jordánci nejlepší. Magazín The Atlantic připomíná, že kampaň pro aerolinky vymyslela reklamní agentura Memac Ogilvy.
👨🏻💻⛔👩🏻💻🇯🇴 #electronicsban pic.twitter.com/3csTSEePg7
— Royal Jordanian (@RoyalJordanian) March 23, 2017
Reklamní kampaň vzbudila velký ohlas a dá se očekávat, že letecké společnosti přinese i finanční zisk. Není to poprvé, kdy vtipně reaguje na světové dění.
Obdobná kampaň se objevila už v průběhu amerických prezidentských voleb a také po oznámení zákazu cest lidí ze sedmi převážně muslimských zemí do USA. Loni v listopadu aerolinky lákaly koupi letenek do Spojených států - než „on” cesty zakáže. Na řadu Trumpových zákazů týkajících se všeho možného pak aerolinky reagovaly básničkou.
Stay tuned for more fun…..we have just begun #electronicban pic.twitter.com/VZz70tD67V
— Royal Jordanian (@RoyalJordanian) March 22, 2017
Lákání na cestu do USA, než bude pozdě, se odrazila v prodeji letenek do Států. Stoupl o padesát procent.