Článek
Změny zažitých stereotypů potvrzuje i jednička českého trhu, Plzeňský Prazdroj. Největší a v zahraničí nejznámější český pivovar převzala v březnu japonská skupina Asahi, která jej koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary od nadnárodního obra SABMiller.
Dávno také neplatí, že pivo je nápoj hlavně pro chlapy. „Z marketingového hlediska jsou dnes pro pivovary ženy dokonce důležitější než muži,“ říká Drahomíra Mandíková, manažerka s 18letou praxí v pivovarnictví, která má za sebou řadu let ve vedení Prazdroje.
Po nástupu Japonců Mandíková sice opustila představenstvo plzeňské firmy, povýšila zato na nově vzniklou pražskou centrálu celé skupiny Asahi Breweries Europe Ltd., pod niž dnes patří 11 pivovarů v pěti evropských zemích.
Proč dnes pivovary řídí svou obchodní strategii výrazněji podle ženského vkusu a preferencí? „To ženy dělají hlavní nákupní rozhodnutí. Ženy říkají, jaké pivo se domů koupí. Když jde pár na večeři, tím, kdo nakonec ovlivní výběr nápoje, je žena. A ženy jsou dnes běžné jako konzumentky a spotřebitelky piva,“ říká Mandíková.
Muži ve spotřebě ovšem stále vedou: „Podle statistik si dá pivo alespoň jednou týdně každý druhý muž a každá pátá žena. Ženy také pivo jinak pijí - vyhledávají kvalitnější zážitek, dávají si častěji prémiové značky a jsou ochotnější platit za pivo vyšší ceny,“ popisuje manažerka.
Jak se liší pivní chuť mužů a žen? Jaké pivo preferují Češky na rozdíl od konzumentek v západní Evropě? A jakou pozici mají ženy v pivovarnické skupině Asahi Europe? To vše vysvětluje Drahomíra Mandíková ve videu v úvodu článku.