Článek
Nová studie ukázala, že 84 procent sportovních fanoušků z osmi klíčových trhů po celém světě včetně Velké Británie, USA, Německa nebo Austrálie ženský sport sleduje. A 51 procent z nich jsou muži.
„Ženský sport je jednou z nejrychleji se měnících oblastí sportovního odvětví a je důležitější než kdykoli před tím,” tvrdí analytička Lynsey Douglasová, která studii s názvem „Vzestup ženského sportu” vedla.
Míra zájmu byla ovšem vyšší u sportů, kde se ženy na jednom stadionu potkaly s muži, tedy například v atletice nebo v tenise. Naproti tomu u sportů, kde jsou pohlaví rozdělena, jako fotbal, kriket nebo golf, byl o ženy zájem menší.
Podle studie se ale situace, zejména ve fotbale, mění. Fotbalový evropský šampionát žen v roce 2017 přitáhl 150 milionů televizních diváků. O osmý světový šampionát ve fotbale žen, který se koná příští rok ve Francii, projevilo zájem 34 procent dotazovaných. V porovnání s letošním mužským světovým šampionátem v Rusku to je o 11 procent méně, kampaně na akci ale mají teprve začít.
Dalším objevem studie, která z každé země dotazovala tisíc lidí, je způsob nahlížení na ženský sport. Dotazovaní jej vidí jako více inspirující, progresivnější, orientovanější na rodinu, a dokonce i čistší, než je mužský sport. Ten je naopak brán jako více orientovaný na peníze a profit.