Článek
Na autosalonu se představilo více než 110 světových a evropských výstavních premiér. Na akci se přihlásilo 180 vystavovatelů, kteří přivezli 900 aut. V Ženevě je tradičně zastoupená i Škoda Auto, která přivezla koncept městského crossoveru s pohonem na benzin, CNG a elektřinu pod názvem Vision X, modernizovaný model Fabia nebo SUV Kodiaq v luxusním provedení Laurin&Klement.
Redaktor webu AutoRevue.cz Radek Pecák se letos na autosalonu zaměřil na elektromobily. „V této oblasti je zajímavý počin například u automobilky Hyundai, která jako první na trh přinesla rodinný elektromobil. Má opravdu velký dojezd až 470 kilometrů na jedno nabití, což je donedávna nemyslitelné číslo,” říká Pecák. Hyundai v Ženevě představil čtvrtou generaci svého sportovně-užitkového vozu (SUV) Santa Fe. V budoucnu bude mít i hybridní pohon včetně možnosti dobíjení ze zásuvky.
Ferrari letos nabídlo svůj dosud nejvýkonnější osmiválec. Model 488 Pista má 720 koní a dokáže vyvinout maximální rychlost přes 340 km/h. Pista navazuje na tradici osmiválcových sportovních modelů, jako byly 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Speciale. Čerpá přitom zkušenosti jak z vytrvalostních závodů FIA, tak vlastního seriálu Ferrari Challenge, který pořádá už čtvrtstoletí.
Vůz Bugatti Chiron ve verzi Sport, který je jedním z nejrychlejších na světě, je o 18 kilogramů lehčí a dostal sportovnější podvozek. Cena se přitom zvýšila z 2,2 milionu na 2,65 milionu eur (přes 67 milionů korun). Výkon automobilu dál činí 1500 koní.
Automobilka Peugeot předvedla novou 508. Modernizací prošel u Citroënu model C4 Cactus. BMW láká na nová SUV X2 a větší X4.
Kia si slibuje zvýšení prodejů díky třetí generaci modelu Ceed. Ta by se měla začít vyrábět letos v květnu. Na trh by pak měla přijít v polovině roku.
Základní vstupné na autosalon činí 16 švýcarských franků (přes 350 korun). Pořadatelé očekávají více než 700 000 návštěvníků.