Článek
Oba kandidáti na post prezidenta Miloš Zeman i Jiří Drahoš zveřejnili seznam dárců před druhým kolem voleb.
Drahoš tři dny před volbami už téměř vyčerpal padesátimilionový limit. To je maximální částka, jakou může na kampaň podle zákona dostat.
Zeman inkasoval přes 26 milionů korun. Jde většinou o dary od jeho podporovatelů. Zaplatili prezidentovy billboardy nebo inzerci v médiích.
Hlavními přispěvateli jsou spolek Přátelé Miloše Zemana, Strana práv občanů a společnost Euro Agency. Jejím jednatelem je podnikatel Miroslav Schön. Firma před několika dny uhradila inzeráty, které spojují problém migrace a Zemanova soupeře Jiřího Drahoše.
Nejvyšší nepeněžitý dar poskytl prezidentovi spolek Přátelé Miloše Zemana, v němž je předsedou představenstva Zemanův kancléř Vratislav Mynář. Před prvním kolem voleb zaplatil Zemanovy billboardy a další služby spojené s kampaní za více než osm milionů korun.
A teď před druhým kolem volby jde o částku zhruba 3,4 milionu korun. Ze zveřejněných údajů není možné zjistit, kdo konkrétně peníze spolku poskytl.
Jiří Drahoš získal v celé kampani na finančních darech přes 46 milionů korun. Přispěli mu podnikatelé i firmy. Další více než tři miliony pak dostal formou nepeněžitých darů.
Do této části se počítají i billboardy za 613 tisíc korun, které Drahošovi před druhým kolem zaplatil poražený kandidát z prvního kola Michal Horáček.