Článek
Cestující mohou využívat zvýšená nástupiště. Stanici tvoří po rekonstrukci tři dopravní koleje. Příchod k vlakům je plně bezbariérový, cestující se dostanou na poloostrovní nástupiště přes centrální přechod, který bude zabezpečený výstražnou signalizací.
Dosavadní ruční přestavování výhybek nahradilo nové zabezpečovací zařízení. Tím se zkrátila doba nutná pro křižování vlaků. V celé stanici dodavatelé prací instalovali nové osvětlení a vybavení. Opravený je informační a orientační systém. Vedle staničního rozhlasu přibyla informační tabule s odjezdy vlaků.
Na železničním přejezdu na silnici mezi zastávkami Vilémov u Šluknova a Horní Poustevna doplnila výstražné kříže světelná a zvuková signalizace. „Právě v těchto dnech se opravují přejezdové konstrukce na příjezdové komunikaci k nádraží a na hlavní silnici mezi Mikulášovicemi a Vilémovem, které nejsou součástí projektu,“ uvedla Friebová.
Loňskou nepřetržitou výluku Správa železnic využila k opravám v navazujících úsecích. Mimo jiné vyměnila dřevěné pražce za ocelové až k Vilémovskému viaduktu.
Rekonstrukce stanice je spolufinancovaná z EU. Náklady projektu činí 138 milionů korun bez DPH, maximální výše podpory EU tvoří 85 procent. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací byly Společnost PORR a AŽD Praha.
Další akci navazující na rekonstrukci kolejové části stanice bude oprava výpravní budovy. Práce budou zahrnovat opravu omítky a zastřešení krytého nástupiště, ve vnitřních prostorách se zrenovují veřejná WC a čekárna. Opraveny budou rozvody vody, kanalizace a elektroinstalace. Zlepší se odvod dešťových vod z objektu, upraveny budou také okolní plochy.