Hlavní obsah

Dálkové trasy pro evropského obra je neuživí. Sází na městské linky

Foto: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

Pavel Steiner, šéf společnosti Umbrella Mobility.

aktualizováno •

Autobusy společnosti Umbrella Mobility běžně jezdí pro Flixbus. Teď ale nemají využití. Aby nestály, poslal je jejich šéf Pavel Steiner do měst jako linkové.

Článek

„V Německu jsme vyhráli tendr na provozování městské a příměstské dopravy,“ řekl Seznam Zprávám Pavel Steiner, šéf společnosti Umbrella Mobility, která je největším evropským partnerem FlixBusu.

V tuto chvíli už městské autobusy Umbrelly vyjely v Hamburku a na severu Německa. Fungují na pravidelných linkách a také jako náhradní vlaková doprava. „Je to celkem 24 autobusů a smlouva je podepsána na deset let,“ upřesňuje Steiner.

Jak dodává, právě autobusy v centrech měst a příměstské linky jsou cestou, kterou chce společnost nadále jít a účastní se vypsaných výběrových řízení. Možnost zajišťování městské hromadné dopravy vidí firma ale spíše v zahraničí než v Česku.

Umbrella Mobility

Společnost Umbrella Mobility zastřešuje celkem čtyři značky – Umbrella Coach & Buses, Umbrella City Lines, Umbrella Holiday a Umbrella Yacht.

Kromě autobusů pro FlixBus nabízí i zájezdové služby a zabývá se také pronájmem lodí.

V celoevropském měřítku je jedním z největších dopravců pro FlixBus.

V Česku a Německu skupina zaměstnává více než 400 lidí a její roční obrat převyšuje 1 miliardu Kč.

Zdroj: Umbrella Mobility

„Tady se bohužel preferuje cena nad kvalitou,“ vysvětluje Steiner. V Česku by to podle něj znamenalo nákup nových autobusů, o jejichž kvalitě není zcela přesvědčen. „S kvalitním a komfortním vozovým parkem a s výplatou řidičů, která se alespoň přibližuje té v západních zemích a kterou si šoféři za svoji práci zaslouží, tady nejsme schopni cenově konkurovat. Rozdíl v přístupu a podmínkách městské a příměstské dopravy je v Česku a Německu diametrální,“ dodává.

V České republice tak FlixBus dál nabízí dálkovou přepravu, kterou pro něj Umbrella společně s dalšími partnery zajišťuje. Kvůli pandemii koronaviru se v minulých měsících zcela zastavila, firma ale postupně obnovila většinu vnitrostátních i mezinárodních spojů a nově nabízí i linky třeba do francouzského Lyonu nebo chorvatského Splitu.

„Za červenec a srpen máme lepší čísla, než jsme čekali. Jen je škoda, že se to od září kvůli vládním omezením opět mírně utlumí,“ očekává Steiner. Také proto teď firma veškeré plány a investice odkládá na příští rok. Oznámena je například expanze FlixBusu do Litvy, Lotyšska a Estonska.

Doporučované