Článek
Nekonečný pás, ze kterého sjíždí tisíc dortů každou hodinu. Nezastavila ho ani pandemie koronaviru. I když zavřela kavárny a restaurace, tedy místa, kde Marlenka prodává, tržby firmy za loňský rok přesto překročily půl miliardy korun.
Firma hlásí 7,53 milionů vyrobených výrobků a tržby přes 526 milionů korun.
„Koronavirus ovlivnil naše tržby jen mírně, spíš se dá mluvit o stagnaci. Na mnoha trzích se nám dařilo, protože mnoho našich partnerů našlo příležitosti v jiných segmentech trhu,“ vysvětluje Nshan Avetisjan - syn zakladatele a zástupce firmy.
Například ve Slovinsku, kde polovinu tržeb dělá firma právě v zavřených kavárnách a restauracích, loňský rok přinesl nárůst tržeb o 20 procent. „Třeba v Turecku se ale prodeje propadly výrazně. Dostali jsme se však na jiné trhy, do jiných destinací a tam se našim partnerům podařilo dostat do řetězců, ve kterých jsme nebyli,“ dodává Avetisjan.
Firma aktuálně působí v 50 zemích světa - nově na trzích na Arabském poloostrovu nebo v Jižní Koreji.
V letošním roce proto Marlenka očekává hned po odeznění pandemie výrazný růst.