Hlavní obsah

Závody fastfoodů. KFC ohlásil, že letos předstihne McDonald's v počtu poboček

Nejcennější značky mezi fastfoody.Video: Seznam Zprávy

AmRest loni zvýšil tržby na 3,7 miliardy korun, otevírá 100. pobočku KFC v Česku.

Článek

AmRest, provozovatel restaurací rychlého občerstvení KFC a Burger King, loni zvýšil tržby na 3,7 miliardy, uvedl ředitel KFC Libor Hubík. Společnost dnes otevřela v pražských Nových Butovicích svou 100. pobočku, do konce roku jich plánuje otevřít dalších pět.

Hubík tvrdí, že tak KFC předběhne v počtu poboček konkurenční řetězec McDonald's. Ten má ale roční tržby stále vyšší zhruba o dvě miliardy korun. KFC působí na českém trhu čtvrt století.

Anketa

Kterému fastfoodu dáváte přednost?
KFC
19,6 %
McDonald's
10,8 %
Žádnému z nich
69,6 %
Celkem hlasovalo 8359 čtenářů.

V loňském roce společnost obsloužila 39,7 milionu zákazníků, letos očekává 15procentní nárůst na 45,7 milionu hostů. Ostatní značky společnosti jako Starbucks nebo Burger King rostou obdobně. Do budoucna by podle Hubíka měly tržby firmy překročit pět miliard korun.

Maso z Babišova fondu

Maso firma získává především od společnosti Vodňanská drůbež patřící do koncernu Agrofert. Ten do předloňského února vlastnil premiér Andrej Babiš (ANO), následně jej vložil do svěřenských fondů. Část produktů z drůbežího masa odebírá také z Drůbežářského závodu Klatovy. Podle Hubíka v současnosti není žádný další český dodavatel, který by dokázal dodávat v obdobné kvalitě a množství.

Společnost rozšiřuje síť poboček se samoobslužnými kiosky, které nahrazují klasické pokladny. V tuto chvíli je nainstalovaných 170 kiosků skoro v 60 restauracích, do konce září jich plánuje mít 250 v 79 restauracích, přes kiosky se již nyní platí pětina transakcí na pobočkách.

V současnosti pak firma testuje službu Objednej&Vyzvedni, v mobilní aplikaci si lidé jídlo objednají předem a v určený čas si pokrm na pobočce vyzvednou. Tuto inovaci chce společnost spustit ve všech restauracích.

Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald's loni v ČR vzrostly o 12,2 procenta. Za hamburgery, hranolky a další potraviny loni zákazníci v tuzemských 99 restauracích utratili 5,81 miliardy korun.

Související témata:

Doporučované