Článek
Češi nemohli v posledních měsících až na výjimky nakupovat jinak než online. Oblečení, elektroniku, ale i kdejakou maličkost si z e-shopů nechali posílat přes různé dopravce a kurýrní služby. Zásilkovna a její vlastník Packeta, jeden z absolutních vítězů koronakrize, toho uměl využít a hlásí rekord.
A podle Simony Kijonkové, zakladatelky Zásilkovny, není divu. Lidé si nechali domů posílat dokonce i dioptrické brýle, což dřív - v době před pandemií - nebylo myslitelné.
Miliarda za čtvrt roku
Skupina Packeta, která přední českou technologickou firmu vlastní, zaznamenala za první kvartál roku 2021 obrat 1,09 miliardy korun. V meziročním srovnání jde o nárůst o 163 procent. Ještě před pandemií přitom utržila přes miliardu za celý rok.
Překonání miliardové hranice tržeb za čtvrtletí se podařilo poprvé v historii firmy. Počet přepravených zásilek spočítali na 16,9 milionu, což je meziročně nárůst o 158 procent.
Zásilkovna
- český franšízový logisticko-technologický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logistické služby pro internetové obchody.
- je součástí 14 společností holdingu Packeta, který působí v 8 zemích, do 33 zemí doručuje.
- provozuje také službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami.
„K rekordním výsledkům výrazně přispěly všechny trhy, na kterých skupina působí. Rostli jsme v Německu, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a samozřejmě i na Slovensku. Na růstu se výrazně podílel také segment zasílání zásilek mezi fyzickými osobami a spuštění Z-BOXů,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a generální ředitelka skupiny Packeta.
„V současné době připravujeme několik dalších nových projektů v rámci systému doručení, ale i v rámci virtuálních služeb v e-commerce. Pracujeme také na zajímavé zahraniční akvizici. Vše bychom chtěli představit do konce června,“ dodává jedna z nejúspěšnějších žen v českém byznysu.
Výdejních míst přibývá
Růst skupiny šel „ruku v ruce“ s počtem míst, kde si lidé mohli zboží vyzvednout. Za první tři měsíce roku se navýšil o tisícovku na více než 6800. Z toho 4650 připadá na samotné Česko.
Na konci září loňského roku spustila Packeta v Česku Z-BOXy, ekologická bezdotyková soběstačná výdejní místa, která jsou napájená solárním panelem a ovládaná přes mobilní aplikaci. Ke konci května jich bude v tuzemsku a na Slovensku instalováno více než 500.
Packeta
Holding řídí Simona Kijonková.
Má více než 7000 vlastních výdejních míst (v Česku téměř 4800), téměř 91 600 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 30 000 e-shopy.
Obrat skupiny byl v roce 2020 téměř 2,5 miliardy korun, počet přepravených zásilek dosáhl 40,5 milionu kusů.
Letos plánuje skupina obrat 5,2 miliardy korun a 70 milionů přepravených zásilek v celkové hodnotě 84 miliard korun.
Zdroj: Packeta
„V současné době máme podepsaných několik stovek smluv na další instalace. Podařilo se nám dohodnout už s více než polovinou malých a středně velkých obcí do tisíce obyvatel, míříme ale také do areálů rezidenčních projektů, obchodních center, do výrobních závodů, nemocnic, sítí čerpacích stanic nebo škol,“ popisuje další plány Simona Kijonková.
A počítá s tím, že boxů budou na konci roku 2021 tisíce. Ve všech zemích střední Evropy.
Konkurence České pošty
Podle skupiny se dařilo také službě Mezi námi pro přepravu zásilek mezi fyzickými osobami: počet stažení mobilní aplikace Zásilkovna přesáhl 1,5 milionu, aplikace se umístila na 3. místě nejstahovanějších aplikací v Google Play, dařilo se jí také v AppStore, kde si drží první místo v kategorii Nejlepší bezplatná aplikace.
„První kvartál letošního roku byl pro Packetu úspěšný i v dalších oblastech. Zásilkovna se umístila v TOP 10 Zaměstnavatelích za rok 2021 v kategorii Obchod a logistika. Úspěch zaznamenala Packeta také na Slovensku, kde se Zasielkovňa umístila v TOP 10 nejoblíbenějších značek Slovenska,“ vypočítává úspěchy Kamil Chalupa, mluvčí Zásilkovny.
Ambiciózní plány
V letošním roce cílí skupina Packeta na obrat ve výši 5,2 miliardy korun a 70 milionů přepravených zásilek v celkové hodnotě 84 miliard korun. Počet výdejních míst plánuje navýšit na 9000, v Česku na 5000. S růstem celé skupiny poroste také celkový počet dep, a to na 43 s celkovou plochou 100 000 metrů čtverečních.
Co se týče nových trhů, Packeta se zaměří na Blízký východ, kde v současné době doručuje do Spojených arabských emirátů a do konce roku plánuje spustit služby do další osmičky zemí v tomto regionu.