Článek
Do multimodálního komplexu u brněnského letiště přicházejí dva významní hráči: moderní šetrnou halu o rozloze 9 500 metrů čtverečních využijí Zásilkovna a Coca-Cola HBC.
„Prostory pro e-commerce, skladování a logistiku se ukázaly být klíčovou složkou současné evropské ekonomiky a i v době té nejhlubší karantény ji držely v chodu,“ říká Milan Kratina, CEO investiční skupiny Accolade, která se na stavbě haly podílela.
Jak dodal, i ti největší hráči začali znovu přemýšlet o umístění svých podniků do strategických lokalit. Brno, pro které se rozhodla česká Zásilkovna a Coca-Cola HBC, má výhodnou polohu spojující čtyři klíčové středoevropské trhy.

Brněnská hala bude sloužit Zásilkovně a společnosti Coca-Cola HBC.
Nová budova přináší řadu inovací. Modulární systém stavby umožňuje nájemcům využívat paralelně dvě oddělené části jedné budovy při zachování dobré dopravní obslužnosti. A zatímco logistický cyklus společnosti Coca-Cola HBC má špičky v ranních a pak v pozdních odpoledních hodinách, Zásilkovna má špičky dopoledne a začátkem odpoledne.
Další sklady pro Zásilkovnu
„Již za několik týdnů pro nás začne největší vrchol celé sezony, a to předvánoční nákupy. Očekáváme rekordní čísla jak za celý sektor e-commerce, tak i za skupinu Packeta, kam patří také Zásilkovna. Letos pravděpodobně překonáme další hranici naší desetileté historie, a to půl milionu přepravených zásilek za jediný den,“ sdělila Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
„I proto jsme výrazně posílili počet našich dep. Aktuálně jich v České republice máme jedenáct, do konce října se dostaneme na číslo čtrnáct. Brno je pro nás jedna z velmi důležitých lokalit,“ dodala.
Automotive ztrácí pozici
„Z dlouhodobého hlediska vnímáme stále větší důležitost e-commerce. S tím se rozšiřuje byznys i dalším logistickým službám. V logistice se pak jedná o větší zájem o místa tzv. poslední míle. Nakupující online chtějí mít dodávky svého zboží co nejdříve a současná koronavirová krize tento trend jenom podtrhla,“ říká Petr Narwa z poradenské společnosti Prochazka & Partners, která transakci pro společnost Zásilkovna pomohla zprostředkovat.
„Naproti tomu v oblasti výrobního sektoru, navázaného v ČR hodně na automobilový průmysl, vidíme na trhu stagnaci, či dokonce i pokles budoucí poptávky po komerčních nemovitostech,“ dodává Narwa.