Hlavní obsah

Zásilkovna potřebuje místo na dárky. Rozšířila portfolio svých skladů

Foto: Accolade

Brněnská hala bude sloužit Zásilkovně a firmě Coca-Cola HBC.

Pandemie koronaviru výrazně navýšila online nákupy, což se odrazilo v posílení e-commerce a logistických společností. Další součástí štafety jsou moderní haly – zájem o ně narůstá.

Článek

Do multimodálního komplexu u brněnského letiště přicházejí dva významní hráči: moderní šetrnou halu o rozloze 9 500 metrů čtverečních využijí Zásilkovna a Coca-Cola HBC.

„Prostory pro e-commerce, skladování a logistiku se ukázaly být klíčovou složkou současné evropské ekonomiky a i v době té nejhlubší karantény ji držely v chodu,“ říká Milan Kratina, CEO investiční skupiny Accolade, která se na stavbě haly podílela.

Jak dodal, i ti největší hráči začali znovu přemýšlet o umístění svých podniků do strategických lokalit. Brno, pro které se rozhodla česká Zásilkovna a Coca-Cola HBC, má výhodnou polohu spojující čtyři klíčové středoevropské trhy.

Foto: Accolade

Brněnská hala bude sloužit Zásilkovně a společnosti Coca-Cola HBC.

Nová budova přináší řadu inovací. Modulární systém stavby umožňuje nájemcům využívat paralelně dvě oddělené části jedné budovy při zachování dobré dopravní obslužnosti. A zatímco logistický cyklus společnosti Coca-Cola HBC má špičky v ranních a pak v pozdních odpoledních hodinách, Zásilkovna má špičky dopoledne a začátkem odpoledne.

Další sklady pro Zásilkovnu

„Již za několik týdnů pro nás začne největší vrchol celé sezony, a to předvánoční nákupy. Očekáváme rekordní čísla jak za celý sektor e-commerce, tak i za skupinu Packeta, kam patří také Zásilkovna. Letos pravděpodobně překonáme další hranici naší desetileté historie, a to půl milionu přepravených zásilek za jediný den,“ sdělila Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

„I proto jsme výrazně posílili počet našich dep. Aktuálně jich v České republice máme jedenáct, do konce října se dostaneme na číslo čtrnáct. Brno je pro nás jedna z velmi důležitých lokalit,“ dodala.

Automotive ztrácí pozici

„Z dlouhodobého hlediska vnímáme stále větší důležitost e-commerce. S tím se rozšiřuje byznys i dalším logistickým službám. V logistice se pak jedná o větší zájem o místa tzv. poslední míle. Nakupující online chtějí mít dodávky svého zboží co nejdříve a současná koronavirová krize tento trend jenom podtrhla,“ říká Petr Narwa z poradenské společnosti Prochazka & Partners, která transakci pro společnost Zásilkovna pomohla zprostředkovat.

„Naproti tomu v oblasti výrobního sektoru, navázaného v ČR hodně na automobilový průmysl, vidíme na trhu stagnaci, či dokonce i pokles budoucí poptávky po komerčních nemovitostech,“ dodává Narwa.

Související témata:

Doporučované