Článek
Do multimodálního komplexu u brněnského letiště přicházejí dva významní hráči: moderní šetrnou halu o rozloze 9 500 metrů čtverečních využijí Zásilkovna a Coca-Cola HBC.
„Prostory pro e-commerce, skladování a logistiku se ukázaly být klíčovou složkou současné evropské ekonomiky a i v době té nejhlubší karantény ji držely v chodu,“ říká Milan Kratina, CEO investiční skupiny Accolade, která se na stavbě haly podílela.
Jak dodal, i ti největší hráči začali znovu přemýšlet o umístění svých podniků do strategických lokalit. Brno, pro které se rozhodla česká Zásilkovna a Coca-Cola HBC, má výhodnou polohu spojující čtyři klíčové středoevropské trhy.
Nová budova přináší řadu inovací. Modulární systém stavby umožňuje nájemcům využívat paralelně dvě oddělené části jedné budovy při zachování dobré dopravní obslužnosti. A zatímco logistický cyklus společnosti Coca-Cola HBC má špičky v ranních a pak v pozdních odpoledních hodinách, Zásilkovna má špičky dopoledne a začátkem odpoledne.
Další sklady pro Zásilkovnu
„Již za několik týdnů pro nás začne největší vrchol celé sezony, a to předvánoční nákupy. Očekáváme rekordní čísla jak za celý sektor e-commerce, tak i za skupinu Packeta, kam patří také Zásilkovna. Letos pravděpodobně překonáme další hranici naší desetileté historie, a to půl milionu přepravených zásilek za jediný den,“ sdělila Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
„I proto jsme výrazně posílili počet našich dep. Aktuálně jich v České republice máme jedenáct, do konce října se dostaneme na číslo čtrnáct. Brno je pro nás jedna z velmi důležitých lokalit,“ dodala.
Automotive ztrácí pozici
„Z dlouhodobého hlediska vnímáme stále větší důležitost e-commerce. S tím se rozšiřuje byznys i dalším logistickým službám. V logistice se pak jedná o větší zájem o místa tzv. poslední míle. Nakupující online chtějí mít dodávky svého zboží co nejdříve a současná koronavirová krize tento trend jenom podtrhla,“ říká Petr Narwa z poradenské společnosti Prochazka & Partners, která transakci pro společnost Zásilkovna pomohla zprostředkovat.
„Naproti tomu v oblasti výrobního sektoru, navázaného v ČR hodně na automobilový průmysl, vidíme na trhu stagnaci, či dokonce i pokles budoucí poptávky po komerčních nemovitostech,“ dodává Narwa.