Článek
Loni Zásilkovna přepravila 11 milionů zásilek, letos se toto číslo bude pohybovat kolem 18 milionů. Takže v tomto kritériu poroste firma „jen“ o 63 procent.
„Pro sektor logistiky jsou Vánoce vždy vrcholem sezóny. Výrazný růst přepravy v souvislosti s Vánocemi začíná každoročně na přelomu října a listopadu. Rozdíl v počtu přepravených zásilek v předvánočním čase a zbylém období roku je kolem 300 až 400 procent, tedy troj až čtyřnásobně více zásilek,“ uvedla pro Seznam Simona Kijonková, generální ředitelka hodlingu Packeta, kam Zásilkovna patří. „Největší nárůsty jsou u nás vždy v posledních dnech před svátky, protože naši zákazníci vědí, že si dárky mohou vyzvednout na našich výdejních místech a mají tak jistotu, že jim dorazí,“ dodala.
Zásilkovna
Ryze český franšízový logistický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010.
Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logistické služby pro internetové obchody.
Zásilkovna má aktuálně více než 3800 výdejních míst a spolupracuje s více než 28 000 e-shopy.
Zaměstnává více než 1000 lidí.
První tři roky řízená ztráta, v roce 2018 obrat činil 790 milionů korun (růst o 70 %).
V roce 2019 obrat překoná jednu miliardu korun.
Také letošní „vánoční“ čísla jsou pro firmu opět rekordní. Zásilkovna přepravila v pondělí 9. prosince 307 000 zásilek, nejvíce ve své téměř desetileté historii. Pro srovnání – v minulém roce to bylo 202 000, nárůst je tedy o více než 100 000 zásilek.
„Očekáváme, že do začátku Vánoc překonáme hranici 350 000 přepravených zásilek za den,” dodala Kijonková s tím, že před nejnáročnějším obdobím v roce po celém Česku nabírali několik stovek brigádníků a čeká je poslední vrcholný týden sezóny.
Česká pošta? Prosím vás, nesrovnávejte nás
Zásilkovna dlouhodobě tvrdí, že nechce konkurovat České poště a odmítá se s ní srovnávat. Na druhou stranu si zakládá na tom, že přes mimořádný nárůst přepravovaného zboží doručuje zásilky do druhého dne a své zákazníky nelimituje objemem zboží ani neúčtuje sezónní přirážky.
„Tato čísla nás řadí mezi největší přepravce v České republice. Potvrzuje se trend posledních let, kdy zákazníci před návštěvou přeplněných nákupních center a kamenných obchodů dávají stále více přednost nákupu na internetu. Roste také oblíbenost osobních odběrů na výdejních místech. V České republice jich má Zásilkovna nyní již téměř 2700,” řekla pro Seznam Zprávy žena, která nepovažuje Zásilkovnu za čistě logistickou, ale spíš IT firmu.
Globální jedničkou do tří let?
Holding má ambici stát se do tří let globální logistickou platformou a chce fungovat na všech světadílech. „Logistika jako taková roste každý rok o 20 procent a my rosteme skoro o sto. Trh e-commerce je jednou z nejrychleji rostoucích částí a maloobchodu vůbec a má obrovskou budoucnost,” uvedla už v září v pořadu Ženský byznys Petry Krmelové podnikatelka, která vedle vedení holdingu zvládá péči o tři děti.
Simona Kijonková
S manželem a dalšími investory vlastní Packetu, holding má 14 firem.
Má tři děti.
Její první podnikání zkrachovalo.
Naposledy vstoupila Packeta na indický trh. A také otevřela pobočku v Dubaji. Zvažuje proto i vlastní letadlo, jak prozradila v pořadu Ženský byznys.
„Děláme na 100 projektů ročně – takže jsme vážně hodně odvážní. Co je k tomu potřeba: perfektní procesní řízení, kvalitní projektoví manažeři a pak musí být v čele toho všeho tak trochu blázen, což já jsem,” uzavírá Kijonková.