Hlavní obsah

Zásilková květinářství mají žeň. Pomohla jim lidská soudržnost

Ilustrační fotografie.

Na „překvapivé výherce“ světové nákazy covid-19 pasovala zahraniční média doručovatele květin v USA. Díky zvýšené potřebě lidí vzájemně se utěšovat a posílat dárky na dálku oznámili rekordní čtvrtletní výsledky.

Článek

Zásilková květinářství uprostřed koronavirové pandemie vzkvétají, píše magazín Business Insider. Společnost 1-800-Flowers oznámila ve čtvrtek rekordní příjmy za svůj poslední kvartál fiskálního roku 2020. Zatímco loni utržila 254,9 milionu dolarů, letos se její obrat vyšplhal na 418 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 61,6 procenta a v přepočtu to dělá asi 9,2 miliardy korun.

Pandemie hybatelem

Floristický podnik posílá svým zákazníkům jak květiny, tak různé dárkové pochutiny a jeho síť zahrnuje okolo 6000 obchodů napříč Spojenými státy. V uplynulém období sice byly Velikonoce i Den matek, což jsou dny, které jsou pro jejich byznys výživné i v běžných letech, podle samotné firmy byla ale velkým hybatelem právě pandemie.

Šéf společnosti Christopher McCann přirovnal výši jejích příjmů k „rostoucí potřebě být sociálně provázaný s ostatními, udržovat vztahy a vyjadřovat city“. Jeho firma prý těžila z toho, že zákazníci „oslavovali více ve svých domovech“. Roli v tom prý ale mělo i větší soustředění 1-800-Flowers na technologie, inovace a zákaznické služby.

Touha udělat radost svým blízkým byla podle Business Insideru i přes vyšší vzdálenosti, které v době pandemie nebylo lehké překonávat, velkou příležitostí pro mnoho zásilkových květinářství.

Láska prochází nosem

Potvrzuje to i seniorní viceprezidentka Sdružení amerických floristů (SAF) Katie Butlerová, podle které posílání květin pomohlo lidem překonat a oslavit „promeškané chvíle“, jež mohli strávit spolu, nebýt koronaviru – jako třeba narozeniny, maturity, promoce nebo výročí.

„Myslím, že květiny lidem házejí svého druhu záchranné lano. Je to způsob, kterým se mohou spojit, komunikovat a opravdu na sebe zapůsobit nebo si zlepšit náladu, jak by to jinak kvůli sociálnímu distancování nebylo možné,“ dodává Butlerová.

Online nákupy jedou

Květinářství, která nabízela své zboží online ještě před pandemií, prý měla ještě větší úspěch, píše magazín. Přesto nelze opomenout fakt, že koronavirus tvrdě zasáhl a omezil takové události jako svatby, konference a další akce, které obyčejně tvoří část příjmů obchodů s květinami. Svoji výrobu a zaměření proto musely na čas změnit.

„Vidíme, že online prodeje mnohých místních obchodů oproti předešlému roku rostly i o 100 procent,“ vysvětluje Gregg Weisstein, spoluzakladatel a provozní ředitel e-commerce zprostředkovatele BloomNation, který nabízí produkty pro zhruba 4000 květinářství a nezávislých designérů napříč USA. „Zároveň jsme přidali i možnost dávání spropitného a tam jsme rovněž viděli veliký nárůst. Přes 70 procent objednávek toho využilo, což ukazuje, jak se lidé snaží podpořit místní komunity v nelehkých časech,“ dodal.

Doporučované