Článek
„Hlavní slovo mají rodiče. Ti znají své dítě a mají představu, jak jim to ve škole půjde. První, koho se rodiče ptají, jsou paní učitelky v mateřských školách, kde je určité srovnání. Ale nejlépe je se obracet na otestování školní zralosti na pedagogicko-psychologickou poradnu, kde udělají rychlý a jasný test,“ říká ředitelka Základní a mateřské školy v Dolních Břežanech Iva Fischerová.
Zvážení odkladu školní docházky hraje roli pro dítě nejen v první třídě, ale i v následujících letech.
Rodiče chtějí svým dětem dopřát odklad z různých důvodů. Třeba proto, že rodina chce ještě chvíli cestovat a neřešit školu. Podle ředitelky Ivy Fischerové je ale větší problém v opačných případech. Tedy když je odklad na místě a rodiče si to nechtějí přiznat. „Ve školní docházce se zbytečný odklad negativně projeví méně než u dítěte, které odklad mělo dostat. S těmi dětmi se to táhne i na druhém stupni, v podstatě celou školní docházku,” vysvětluje Iva Fischerová.
Jsou také extrémní případy, kdy rodiče chtějí dát do školy šikovné pětileté děti. V tu chvíli ale ve třídách s dětmi s odkladem vznikají věkové rozdíly někdy i dvou let. Není to pro malé, byť šikovné dítě, zbytečná zátěž? A jaké jsou další důvody pro odklad školní docházky? Nejen to se dozvíte ve videu nad článkem.
Rozhovor je součástí pořadu Rodinka, který vysíláme na Televizi Seznam každý všední den od 9:00.
Návod k naladění Televize Seznam najdete zde.