Článek
Policie zapečeťuje byty páskou i proto, aby důkazy neznehodnotily úklid nebo dezinfekce. Rezidence původem amerického Hiltonu tímto způsobem chtějí od června dokazovat naopak to, že jeho pokoje právě uklizené a dezinfikované jsou – až do další návštěvy.
Řetězec, který po celém světě spravuje přes 6100 zařízení a jeden hotel má i v Praze, přijal opatření celou řadu. Vypracoval je spolu s americkou klinikou Mayo a výrobcem dezinfekcí Lysol RB, píše magazín Business Insider.
Dezinfekce, kam se podíváš
Nechybí zvláštní péče při čištění často užívaných předmětů, jako jsou vypínače, ovladače, termostaty nebo kliky. Stojany s dezinfekcí budou u vchodů a frekventovaných míst, třeba u výtahů. Posilovny pak limitují počet návštěvníků a několikrát denně se kvůli úklidu uzavřou. Check-in bude bezkontaktní.
Na pokojích naopak nebudou doplňky jako propisky a papír – a ani manuály pro hosty. Personál projde dodatečným školením a obdrží ochranné pomůcky. Hilton chce využít i nové technologie jako ultrafialové záření nebo moderní rozprašovače.
Airbnb v boji s koronavirem
O zavedení opatření proti nákaze v pondělí informovala také ubytovací služba Airbnb. Pronajímatelé obdrží protokol s pokyny. Hlavní změnou je ale to, že mezi každým využitím musí být pokoje nebo celé byty 24 hodin prázdné, píše server CNN.
Letošní příjmy Airbnb mohou klesnout až o 54 procent na 2,2 miliardy dolarů, uvedla začátkem dubna agentura Reuters. Vzhledem k tomu, že státy jsou v uvolňování nejednotné a mnozí experti a přímo pak i vládní činitelé varují před druhou vlnou pandemie, mohou být ztráty internetového poskytovatele ubytování i vyšší.
Kompenzace, ale i propouštění
Společnost umožnila storna bez sankcí a zákazníci u ní už zrušili většinu rezervací za více než jednu miliardu dolarů. Stejnou částku ovšem firma začátkem dubna obdržela od investorů. Na finanční kompenzace pronajímatelům vyhradila fond s 250 miliony dolarů.
Přesto se musí Airbnb ohánět jako běžné hotely nebo penziony a další tradiční ubytovací služby. Došlo už třeba i na propouštění sezonních pracovníků nebo seškrtání marketingových nákladů o 800 milionů dolarů.
Český statistický úřad (ČSÚ) a sama společnost uvádějí, že v Česku se jejím prostřednictvím předloni ubytovalo 1,16 milionu zahraničních turistů. Při výletech po tuzemsku ji pak využilo 115 tisíc Čechů. Nejvíce lidí se krátkodobě ubytovalo v Praze, kde je zaregistrováno kolem 11 500 bytů.