Článek
„Pivo je dobré, majitel magor.“ Parodie na kampaň MeToo, nebo kreslené dívky, které pobouřily feministky.
Reklamní kampaně Rodinného pivovaru Bernard vždy patřily mezi ty, o kterých se hodně mluvilo a které vyvolávaly kontroverzi. A vypadá to, že se tato doba opět vrátí. Marketing si totiž po pětileté pauze bere pod sebe sám spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.
A muž, který propůjčil pivu z Vysočiny své jméno a neváhal mu půjčit i tvář, má jasno: „Reklamu budeme dělat tak, jak my uznáme za vhodné, a určitě si nenecháme diktovat nemocnými lidmi, kteří mají problémy sami se sebou,“ vzkazuje Bernard s tím, že pokud bude potřeba, bude i on sám opět reklamní hvězdou.
Eskimo vadí, černá teta také
„To, co se děje ve valné části západního světa, považuji za degeneraci a patologický proces. Rozhodně nebudeme ustupovat těmto nátlakovým poblázněným skupinám, které chtějí mít 27 tisíc pohlaví. Abychom celou společnost znásilnili a aby se lidé báli vyjádřit svůj názor, tak jak se to děje v celé západní Evropě a hlavně v USA, to je konec vědy, konec vývoje, to je degenerace celé západní demokratické společnosti,“ tvrdí.
Západní společnost teď prochází proměnou. V posledních měsících z obavy před nařčením z rasismu mizí zavedené značky potravin, ale i názvy sportovních týmů s letitou historií. Přejmenovat se muselo Eskimo, značka, která prý podporuje nesprávné rasové stereotypy. Ustoupila i rozesmátá tvář černé „tety Jemimy“, která zdobila obaly potravin firmy Aunt Jemima od roku 1889.
Společnost ale nepřijala ani reklamu firmy Audi. Tady zase vadila malá holčička opřená o červený vůz s banánem v ruce.
Norma je vnitřní svědomí
I když se reklamy pivovaru v minulosti ocitly pod palbou kritiky - například pin-up girls na pípách vadily feministkám, Stanislav Bernard je přesvědčen, že pivovar nikdy nedělal nic špatného.
„Budeme dělat to, co si sami myslíme, že je v pořádku. Nikdo nám nebude diktovat to, co je normou a co není normou. Norma je vnitřní svědomí,“ dodává Bernard a slibuje, že tak jako vždy, i teď bude pivovar dělat reklamy, které budou vyjadřovat to, co lidé v pivovaru cítí.
„Ideálně aby ta reklama byla konkrétní, aby se k něčemu vyjadřovala, a ideálně, aby byla vtipná,“ dodává Bernard.