Hlavní obsah

Zaměstnáváme většinou Češky, říká miss úklidových služeb Somolová

Rozhovor s Michaelou Somolovou, ředitelkou a zakladatelkou úklidové služby LidskáSíla.cz.Video: Anita Baselová

Češi stále častěji využívají v úklidových službách profesionály. Obor je lukrativní i pro zaměstnance, přecházejí z nemocnic či kadeřnických salonů.

Článek

Úklidová služba LidskáSíla.cz na trhu působí pět let, 90 procent klientů jsou domácnosti, nově však vstoupila i na trh s krátkodobými pronájmy, právě tam totiž kvalita úklidu hraje zásadní roli.

„Cílem je, aby správce budovy nemusel řešit vůbec nic. Aby seděl jen u počítače a řešil byznys tam. Konkrétně to vlastně znamená, že tu nemovitost musíte uklidit, musíte zkontrolovat, že jsou v pořádku škody, krádeže, což bývá dost časté. Musíte mít logistiku na klíče, propracovaný systém na lůžkoviny a další věc jsou zásoby,“ říká zakladatelka LidskáSíla.cz a zároveň bývalá semifinalistka České Miss 2011 Michaela Somolová.

Hosté v takovýchto pronájmech totiž požadují služby srovnatelné s hotely, a čím lepší jsou, tím lepší je pak hodnocení pronájmu. Podle Somolové tak cizinci pražské pronájmy srovnávají s těmi americkými.

Až 90 procent Češek

Dalo by se očekávat, že v úklidových službách bude pracovat řada cizinek, Somolová je však v tomto směru opatrná. Osmdesát až devadesát procent dam na uklízení je z Česka.

„Když jsme začínali těch pět let zpátky, tak už v té době byla spousta samostatně fungujících profesionálů, kteří uvítali tu možnost, že je tady někdo nový. My jsme do toho od počátku šli jako zprostředkovatel, který přinesl nový vhled do nastavení služby jako takové,“ popisuje Somolová začátky, od kterých se odvíjelo celkové smýšlení firmy.

Krize ukázala, kdo se chová pěkně

V této úklidové službě se proto podařilo udržet pracovníky i v době největší krize. Firma klade velký důraz na lidskost a respekt k člověku. Možná právě proto se zde nechaly zaměstnat i bývalé zdravotní sestry, kadeřnice či kosmetičky.

„My jsme se primárně soustředili na to, ne kolik je ženě let a jaké má zkušenosti, ale jestli má opravdu ty správné charakteristické vlastnosti, které by měla mít proto, aby koncová služba byla dobře poskytnuta. Já totiž věřím tomu, že na trhu služeb je důležitá jedna věc: kvalita služby je odrazem kvality charakteru toho člověka,“ dodává Somolová.

Vyšší zisky díky rychlosti

„Jste schopní se díky tomu dostat k více zákaznickým skupinám. Výsledkem pro koncové uživatele, ale i pro toho, kdo službu poskytuje, je to, že je to rychlé, přehledné, jasné, transparentní a pro tu firmu to přináší rychlost obratu, takže potom i vyšší zisky,“ popisuje konkurenční výhodu Somolová.

Kromě chytrého softwaru se dámy na úklid vypořádaly i s trendy, jako jsou ekologická domácnost či automatičtí roboti na úklid. Zatímco prostředky na úklid si může zákazník vždy sám zvolit, při zakoupení automatického vysavače nebo mopu většinou ve finále zákazník ocení dámu na úklid a automatické prostředky podle Somolové skončí ve skříni.

Související témata:

Doporučované