Článek
Zaměstnanci se potýkají s problematickým softwarem, odstraňování jeho chyb je zdlouhavé, každý den se tak navyšuje rozpracovanost o stovky vozů, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.
Vysoká rozpracovanost nesouvisí podle zaměstnanců s dodavatelskými firmami, ale právě s problémy se softwarem a hardwarem vozů. „Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová octavia i nový elektromobil enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň,“ napsal Škodovácký odborář, který cituje dopis zaměstnanců.
U předchozí generace octavie bylo podle zaměstnanců mazání chybových pamětí otázkou dvou až pěti minut, ale u nové octavie se to samé dělá 30 minut. „A to způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která nemá infrastrukturní podmínky pro tento typ vozu s takovou architekturou,“ uvedl týdeník.
„Stále přetrvává nedostatek příslušné motorizace a navíc se k tomu přidaly velké problémy se softwarem. Nedostatek motorizace jsme se snažili v minulosti řešit zpětně výrobou A7 combi (předchozí model octavie třetí generace), ta však již byla ukončena,“ napsal týdeník.
Zaměstnanci jsou prý nervózní a naštvaní, u jednoho vozu se podle škodováckého odboráře chybová paměť mazala třeba i 3,5 hodiny. „Nikdy jsme se na hale s tímto nesetkali a je to tady pro lidi psychicky velmi ubíjející s nejistotou, co bude dál,“ uvedl škodovácký odborář.
Škoda Auto
Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.
Je aktivní na více než 100 trzích.
Zaměstnává 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 tisíc.
Loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut.
„Publikovaný článek nebudeme komentovat. Nová Octavia je vůz, který našim zákazníkům nabízí nejmodernější technologie. Naše modely vylepšujeme po celou dobu jejich životního cyklu s cílem poskytnout zákazníkům spolehlivou a bezpečnou mobilitu,“ řekl ČTK mluvčí automobilky Pavel Jína.
Problémy podle zaměstnanců nejsou ovšem jen s novou octavií, ale také s připravovaným čistě elektrickým SUV enyaq. „Nový elektromobil enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky,“ píše týdeník.
Škoda Auto v polovině května přerušila dodávky nové octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání eCall. Dodávky opět obnovila v červnu.
Cena nové generace Škody Octavia začíná na 456.900 Kč u typu karoserie liftback. Je to o 6000 korun více než u základního modelu končící předchozí generace. V nejlevnější základní specifikaci má octavia motor 1,0 TSI/81 kW s šestistupňovou manuální převodovkou.