Článek
„Dopřejte si čas, abyste se uvolnili, přestali se stresovat a strávili čas s těmi, co milujete,“ napsal ve zveřejněné zprávě na LinkedInu globální marketingový manažer Nike Matt Marrazzo.
Společnost přistoupila ke kroku poté, co část zaměstnanců uvedla, že se cítí kvůli vývoji pandemické situace vyhořelá, a mnoho z nich tak dále musí pracovat z domova, informuje britský server BBC.
„Nepracujte,“ napsal zmíněný manažer Marrazzo a připustil, že minulý rok byl pro mnohé „tvrdý“ a plný „traumatizujících událostí“. „Za rok nebo dva, které nebyly jako žádné předchozí, je čas si odpočinout. Zotavení je klíčové pro dobré fungování a zdraví,“ uvedl dále.
Zaměstnanci Nike tak dostali rozkaz „vypnout“ od tohoto pondělí do pátku.
K podobnému kroku se již dříve rozhodly i další společnosti. Seznamovací aplikace Bumble dopřála týden placeného volna svým 700 zaměstnancům již v červnu. Podle jedné z předních představitelek společnosti o volnu zaměřeném na mentální zdraví rozhodla zakladatelka Whitney Wolfe Herdová poté, co „správně vytušila hrozbu kolektivního vyhoření“.
Nadstandardní volno jako obranu proti vyhoření dopřála svým zaměstnancům i společnost LinkedIn letos v dubnu. Na psychický stav svých zaměstnanců v těžké době zareagovala i banka Citigroup, která v březnu vyhlásila zavedení „pátků bez Zoomu“, aby tak bojovala proti pandemické únavě.
Podle Marrazza je podpora zaměstnanců Nike „dobrým byznysem, ale také správnou věcí“, cituje jeho slova britský server The Guardian. Společnosti se navíc i přes probíhající pandemii daří. Její hodnota na akciovém trhu vzrostla a podobně na tom jsou i zisky z prodeje.