Článek
Společnost McDonald’s stahuje ze svých restaurací v USA technologii objednávání pomocí umělé inteligence poté, co zákazníci sdíleli komické snímky s jejími chybami na internetu, informovala britská stanice BBC.
Zkušební provoz systému, který vyvinula společnost IBM a který ke zpracování objednávek využívá software pro rozpoznávání hlasu, byl uveden v roce 2019. Neukázal se však jako zcela spolehlivý. Výsledkem jsou virální videa bizarních, chybně interpretovaných objednávek, a to od zmrzliny servírované se slaninou až po vysoce předražené kuřecí nugety.
Jak jako první informoval odborný časopis Restaurant Business, McDonald’s do konce července odstraní technologii z více než 100 restaurací, ve kterých software testuje. Společnost však dodala, že je i nadále přesvědčena, že tato technologie bude „součástí budoucnosti jejích restaurací“.
Nový nástroj působil od počátku problémy. Původně se obavy týkaly především toho, že by mohl lidem znemožnit práci. Ukázalo se však, že nahradit lidské zaměstnance v restauracích nemusí být tak jednoduché, jak se lidé původně obávali a jak naopak doufali zastánci systému.
Například ve videu, které nabralo stovky tisíc zhlédnutí na platformě TikTok, uživatel tvrdí, že se jeho objednávka zaměnila s objednávkou někoho jiného. V důsledku mu bylo na účet připsáno devět objednávek čaje. Další populární video zachycuje dva lidi, kteří se smějí, zatímco jsou jim do objednávky přidány kuřecí nugety v hodnotě stovek dolarů.
@typical_redhead_ I thought TikTok would appreciate this 💀 #fyp #foryou #foryoupage #comedy #fail
♬ Monkeys Spinning Monkeys - Kevin MacLeod & Kevin The Monkey
Deník New York Post informoval, že dalšímu člověku byla do zmrzliny omylem přidána slanina.
Společnost IBM uvedla, že bude se společností McDonald’s spolupracovat i v budoucnu. „Tato technologie se osvědčila jako jedna z nejkomplexnějších v oboru, rychlá a přesná v těch nejnáročnějších podmínkách,“ uvedla ve svém prohlášení.