Článek
Na většině území Pásma Gazy už osmým dnem nefungují telekomunikační služby, je to nejdelší výpadek od 7. října, tedy od začátku války Izraele s palestinským hnutím Hamás. Částečně funguje spojení na severu oblasti, informovala dnes palestinská agentura WAFA. Nefungující komunikační služby komplikují práci záchranářům a humanitárním organizacím a také ztěžují získávání informací o situaci v Pásmu Gazy.
Dvě hlavní telekomunikační společnosti operující v Pásmu Gazy Paltel a Ooredoo oznámily výpadek minulý pátek. Dnes firma Ooredoo uvedla, že její služby částečně fungují na severu.
Úřady v Pásmu Gazy oznámily, že kompletně přerušeny jsou telekomunikační služby na jihu a v centrální části Pásma Gazy. Zaměstnanci firmy Paltel uvedli, že nemohou telekomunikační body v oblasti opravit, protože se k nim z bezpečnostních důvodů těžko dostávají. Chybí jim také materiál pro opravu. Podle agentury WAFA zemřeli minulý týden dva zaměstnanci firmy, když opravovali telekomunikační infrastrukturu v oblasti Chán Júnisu a zasáhla je střela.
Právě v centrální části Pásma Gazy a na jihu se už několik týdnů soustředí boje izraelské armády, jež zahájila pozemní operaci koncem října na severu, který z velké části zničilo její bombardování. Většina z asi 2,3 milionu obyvatel se během listopadu a prosince přesunula na jih Pásma Gazy. Asi milion lidí se tísní na jihu v oblasti města Rafáh, které je hraničním přechodem do Egypta.
Agentura WAFA uvedla, že jde už nejméně o sedmý výpadek telekomunikačních služeb v Pásmu Gazy od října, tento je ale nejdelší. Komplikuje práci i palestinskému Červenému půlměsíci, jehož zdravotníci se pozdě dostávají ke zraněným nebo se k nim nedostanou vůbec.