Článek
Miliardář Elon Musk poslal ve středu ráno zaměstnancům své společnosti Twitter e-mail s předmětem „A Fork in the Road“ (metaforické označení pro důležitý moment v životě, kdy je potřeba udělat rozhodnutí, pozn. redakce), uvedl americký deník The New York Times.
V něm se zaměstnanci technologického gigantu musí rozhodnout, zda ve společnosti zůstanou nadále pracovat, byť v těžkých podmínkách, nebo odejdou.
Musk tak například uvedl, že firma bude „muset být velmi tvrdá“, aby uspěla. „Znamená to pracovat dlouhé hodiny s vysokou intenzitou. Pouze výjimečný výkon bude znamenat úspěšné absolvování,“ napsal dále.
Stanovisko, zda chtějí „být (zaměstnanci) součástí nového Twitteru“, musí vyjádřit do čtvrtka 17:00 místního času. Ti, co se rozhodnou z firmy odejít, dostanou tříměsíční odstupné. „Ať se rozhodnete jakkoliv, děkuji vám za vaše úsilí učinit Twitter úspěšným,“ cituje e-mail britská BBC.
Jak Musk rozčílil Kyjev „mírovými“ návrhy
Výkonný ředitel společnosti Tesla začátkem října rozpoutal vlnu kritiky, když na svém twitterovém účtu sdílel nevyžádané rady k tomu, jak ukončit válku na Ukrajině. Jeho „mírové návrhy“ přitom byly nápadně podobné požadavkům, které dlouhodobě prosazuje ruský prezident Vladimir Putin.
Uplynulý týden Musk své zaměstnance také informoval, že v těchto těžkých časech nebudou mít nárok na práci z domova. Server Bloomberg pak přišel s informací, že e-mailem Musk svým zaměstnancům oznámil, že od nich očekává minimálně 40 odpracovaných hodin týdně. Dodal, že „nelze nijak zlehčovat zprávu“, že zpomalení globální ekonomiky zasáhne příjmy Twitteru z reklamy.
Musk, nejbohatší člověk na světě, minulý měsíc koupil Twitter za 44 miliard dolarů a ve společnosti od té doby zahájil dramatické změny, včetně propuštění zhruba poloviny zaměstnanců a většiny vedení s cílem snížit náklady.
Podle něj firma prodělává čtyři miliony dolarů denně a potýká se s masivním poklesem příjmů v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.