Hlavní obsah

„Domácí bohyně“. Vévodkyně Meghan konečně našla, v čem může vyniknout

Foto: Profimedia.cz

Meghan, vévodkyně ze Sussexu, v jednom z dílů svého pořadu With Love, Meghan (S láskou, Meghan).

Vévodkyně Meghan možná po letech snažení našla to, v čem může vyniknout. Dříve „zlomená královská nevěsta“ se světu nově ukázala jako „triumfující domácí bohyně“, komentoval list The New York Times její lifestylovou show.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Herečka, pracující členka královské rodiny, moderátorka podcastů, tvář dokumentární série a nově i hvězda kulinářského pořadu a majitelka lifestylové značky.

Tak by se dala ve zkratce shrnout dosavadní kariérní cesta vévodkyně Meghan. Po tom, co se v roce 2020 s princem Harrym přestali zapojovat do oficiálních povinností britské královské rodiny a odstěhovali se do Spojených států, se angažovala v řadě různorodých projektů.

Žádnému z nich se ovšem dosud nedostalo úspěchu, v jaký doufala. Vévodkyně to navíc od svých odpůrců schytávala za to, že je nekonzistentní, narcistická a snaží se vydělat, na čem se dá.

Právě časté změny image mohly oslabit její „osobní značku“. Meghan se tím ovšem nenechala odradit a po měsících, kdy se držela spíše stranou, zkraje letošního roku postupně odstartovala nové projekty, ve kterých se veřejnosti představila v nové poloze.

Na streamovací platformě Netflix, pro kterou dříve připravila dokumentární sérii značně kritickou k britské královské rodině, v lednu odvysílala sérii S láskou, Meghan. Ta má být podle jejích vlastních slov oslavou „vaření, zahradničení, zábavy a přátelství“ a sdílí v ní recepty, lifestylové tipy i střípky ze svého osobního života.

Krátce po premiéře S láskou, Meghan, spustila vévodkyně vlastní lifestylovou značku s názvem As ever, která vyrábí med, marmelády a bylinkové čaje. První várku produktů se jí na internetu podařilo vyprodat za několik minut.

V rámci svého letošního návratu vévodkyně odstartovala také novou podcastovou sérii s názvem Confessions of a Female Founder, ve které zpovídá podnikatelky.

Deník The New York Times (NYT), jehož reportérka Julia Moskinová nedávno navštívila Meghan přímo u ní doma, napsal, že v netflixovské sérii světu poprvé ukázala, jak se proměnila „ze zlomené královské nevěsty v triumfující domácí bohyni“.

Mezi diváky ovšem nejnovější televizní počin vévodkyně posbíral smíšené reakce. Zatímco někteří oceňovali, že je Meghan uvolněnější, mnozí ji kritizovali za to, že je odtržená od reality a posiluje trend takzvaných tradwives. Tedy manželek, které se prezentují v tradičních genderových rolích.

Catherine a její rakovina

Princezna Catherine platí za osobnost, která do britské královské rodiny vnáší svěží vítr. Podle odborníků svou pověst zpečetila i tím, jak s veřejností mluvila o rakovině.

Kritiku na sociálních sítích si vysloužila také scéna, ve které Meghan poněkud příkře opravila svou kamarádku za to, že ji neoslovuje titulem Sussex. „To je legrační, že pořád říkáš Meghan Markle. Víš, že jsem nyní Sussex,“ řekla jí.

Chuť pracovat

Na otázku, proč na sebe nechala po letech, která strávila pod drobnohledem veřejnosti, opět napřít reflektory a dala příležitost svým odpůrcům ji kritizovat, vévodkyně odpověděla: „Potřebuji pracovat a pracuji ráda.“

V rozhovoru pro NYT připomněla, že předtím, než potkala prince Harryho, byla zvyklá pracovat, a to už od svých třinácti let. „Nevědí snad, že můj život nevypadal vždycky takhle?“ vymezila se proti lidem, kteří ji označují za příliš privilegovanou a odtrženou od reality běžných lidí.

Podle dlouholetých fanoušků jsou její nejnovější projekty do jisté míry návratem k obsahu, který vytvářela předtím, než začala tvořit pár s princem Harrym. Meghan tehdy psala oblíbený lifestylový blog „The Tig“.

Své nejnovější projekty Meghan, která vychovává pětiletého Archieho a tříletou Lilibet, označila za skvělý „způsob, jak může propojit svůj domácí život s prací“.

Veřejně je vychválil i princ Harry, který vzkázal, že je na Meghan, která se vrhla do nové etapy své kariéry, „neskutečně pyšný“. „Mám ze své ženy obrovskou radost a plně ji podporuji ve všem, co udělala a dělá,“ řekl magazínu People.

Zatímco Meghan buduje svou osobní značku, princ Harry nadále ve Velké Británii pokračuje v soudní bitvě v boji o obnovení státem financované ochranky. On i jeho manželka o ni přišli, když se s Buckinghamským palácem dohodli na tom, že přestanou být oficiálními pracujícími členy královské rodiny.

Finanční motivace

Meghan ale ke spuštění dalších projektů motivovaly i finanční důvody, upozorňují zahraniční média. Produkční smlouva, kterou Meghan a Harry podepsali s Netflixem v roce 2020 a jejíž hodnota se odhaduje na miliony dolarů, letos končí a většina jejich dalších nedávných počinů - dokumenty o pólu a Harryho hrách Invictus - divácky propadla.

Netflix na vévodkyni přesto nepřestává sázet - chystá se odvysílat druhou sérii S láskou, Meghan a navíc investoval i do její značky As ever.

Ačkoliv i nejnovější projekty sklidily kritiku, podle odborníka na PR Nicka Edeho zřejmě nyní Meghan našla to, co by mohlo skutečně fungovat.

„Myslím, že značka lifestylové královny je pro ni opravdu dobrou volbou,“ řekl britskému bulvárnímu listu The Sun s tím, že by se vévodkyně mohla stát „ultimátní influencerkou“, pokud dokáže zůstat konzistentní.

Doporučované