Hlavní obsah

Kampaň lákala turisty do Itálie záběry ze Slovinska

Foto: Italia, Open to meraviglia

Videem provádí „influencerská verze“ Venuše z obrazu Sandra Botticelliho.

Kampaň italského ministerstva cestovního ruchu přišla na miliony eur. Diváci ale ve spotu odhalili chybu.

Článek

Videem nazvaným „Italia, Open to Meraviglia“ (Itálie, otevřete se zázraku) provází „influencerská verze“ Venuše z obrazu Sandra Botticelliho.

Symbol italského umění v reklamně nosí minisukni, jí pizzu a ukazuje divákům nejznámější turistické atrakce v zemi.

Má to ale háček.

Komunikační skupina Armando Testa, která si za kampaň vábící turisty na krásy Itálie naúčtovala devět milionů eur, použila záběry ze sousedního Slovinska. Informoval o tom list The Guardian.

Kritiku i výsměch si na sociálních sítích vysloužila už samotná moderní interpretace Venuše.

Historik umění Tomaso Montanari označil v deníku Il Fatto Quotidiano kampaň za „groteskní“ a „obscénní“. Podle něj jde jen o plýtvání penězi.

Pomyslným hřebíčkem do rakve celé kampaně byl několikasekundový záběr mladých lidí, kteří se usmívají na sluncem ozářené terase a popíjejí víno.

To, co je prezentováno jako typická italská scenerie, je ve skutečnosti terasa ve slovinském regionu Cotar, který leží poblíž italských hranic. Tomu podle pozorných diváků nasvědčuje i „typické italské víno“ s etiketou Cotar.

Sami autoři se ke kontroverzi nevyjádřili. Naproti tomu ministryně cestovního ruchu Daniela Santancheová z krajně pravicové strany Bratři Itálie označila kritiky videa za „snoby“ a uvedla, že zobrazení Venuše coby influencerky má za cíl přilákat mladé lidi.

Doporučované