Článek
Boloňa se v úterý stala prvním velkým italským městem, které přijalo model City 30, strategii založenou na omezení rychlosti na 30 km/h v hlavních oblastech městské silniční sítě ve snaze snížit počet nehod, znečištění ovzduší a hluk, píše server Euronews.
Se začátkem platnosti nové vyhlášky nařizující omezení rychlosti na 30 km/h v některých částech Boloni byly od úterý ve všech částech města rozmístěny také hlídky. Strážníci se zaměřují především na silnice v blízkosti škol, tržnic, nemocnic, parků a sportovních zařízení, uvádí ANSA.
Hlavním cílem kontrol je podle městského úřadu „zvýšit povědomí, jelikož pouze změnou silniční kultury je možné ve městě dosáhnout cílů Città 30 (Město 30), které ochrání životy“, píše agentura.
Valentina Orioliová, městská radní pro mobilitu a veřejná prostranství, omezení rychlosti zdůvodňuje tím, že „vznikne bezpečnější, čistší a obyvatelnější město, které bude schopno čelit výzvám udržitelnosti“, cituje radní Euronews.
Část obyvatel je ale s rozhodnutím města silně nespokojena. Demonstrace proti jízdnímu limitu, která je naplánovaná na pátek 19. ledna, se zúčastní opoziční strany Lega, Forza Italia, Fratelli d’Italia, některé další strany a hnutí, taxikáři a také občané, uvádí Bologna Today.