Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Austrálii postihl rozsáhlý výpadek informačních technologií. Narušil chod bank, telekomunikací, médií i leteckých společností.
Australská národní koordinátorka kybernetické bezpečnosti Michelle McGuinnessová podle webu Australian Broadcasting Corporation v pátek uvedla, že ví o „rozsáhlém technickém výpadku, který dnes odpoledne postihl řadu společností a služeb v celé Austrálii“.
„Podle našich současných informací tento výpadek souvisí s technickým problémem softwarové platformy třetí strany, kterou dotčené společnosti používají,“ upřesnila.„Neexistují žádné informace, které by naznačovaly, že se jedná o kybernetický bezpečnostní incident. Pokračujeme v jednání napříč klíčovými zúčastněnými stranami.“
Mluvčí australského ministra vnitra v pátek podle agentury Reuters sdělil, že kybernetický výpadek, který postihl australská média, banky a telekomunikační společnosti, zřejmě souvisí s problémem v globální kyberbezpečnostní firmě Crowdstrike.
Australská policie pak informovala, že o výpadku ví a že každý, kdo se ocitne v nouzi, by měl zavolat na tísňovou linku.
Problémy hlásí některé banky nebo třeba melbournské letiště. „Potýkáme se s globálním technologickým problémem, který ovlivňuje odbavovací postupy některých leteckých společností. Cestujícím, kteří dnes odpoledne odlétají s těmito leteckými společnostmi, doporučujeme, aby si na odbavení vyhradili trochu více času,“ napsalo v příspěvku na síti X.