Hlavní obsah

„Zahradní office“ chce dost lidí. Práce z domova vydrží, tvrdí start-up

Jak vypadá správná zahradní kancelář a kolik stojí?Video: Jan Marek, AP

Vlna poptávky po alternativních pracovnách za pandemie zřejmě neskončí ani s rozvolňováním. Důkaz pochází z Británie, kde otevírají obchody, posilovny, kadeřnictví i zahrádky hospod, ale poptávka po „zahradních office“ zůstává.

Článek

Základní rozměry jsou 1,8 metru na 2,4 metru, plášť je z polykarbonátu a stěny z březové překližky. Vnitřní vybavení si zákazník objednává na míru, musí se ale vejít do fixní výšky 2,5 metru, tedy maximální, pro kterou není nutné žádat o stavební povolení. Jedna takzvaná „My Room in The Garden“ kancelář vychází na pět tisíc liber, což je v přepočtu zhruba 150 tisíc korun.

Zařízení podle svého. Stát může už za den

„Lidé si mohou vybrat z celé řady možností: mohou mít bílé obklady, děrované obklady, mohou si vymalovat v jakékoliv barvě, opravdu si můžete svůj prostor uzpůsobit podle sebe,“ vysvětluje Jonas Prišmontas, spoluzakladatel start-upu.

Stavitelská firma Boano Prišmontas vyrábí zahradní jednotky do velké míry digitálně v centru Londýna. Rozváží však podle klientely a na místě trvá instalace alternativního pracoviště zhruba jeden den. Byznys rozjela už loni v září zhruba po půlroce příprav. Objednávky neustávají ani dnes, kdy Británie díky lepší epidemiologické situaci začíná rozvolňovat a otevírat obchody, posilovny, kadeřnictví i zahrádky hospod.

„Kolegové na Zoomu budou závidět“

„Dostali jsme opravdu hodně e-mailů. Nejprve jsme obdrželi stovky e-mailů ze všech koutů Británie, Evropy, Ameriky, Austrálie, odevšad. A tak jsme se samozřejmě zaměřili napřed jen na trh v Londýně a Spojeném království, protože jsme místní,“ doplňuje Tomaso Boano, spoluzakladatel Boano Prišmontas.

„Pro mě to bude víceúčelový prostor. Rozhodně budu mít prostor k práci, který mi budou moji kolegové při videohovorech přes Zoom a Teams závidět, jakmile uvidí to pozadí. Ale také v něm budu dělat věci, které mě pomáhají směřovat jako osobnost a jsem díky nim v životě kreativnější. Proto se na ten prostor opravdu těším,“ popisuje své nadšení Elin Sjursenová, designová specialistka z Norska.

Letos chce britská firma doručit okolo patnácti jednotek. Jinak se chce ale věnovat i rozšíření své nabídky obkladů, vnitřního vybavení nebo dokonce možností připojení k síti. Poptávka podle ní klesat nebude. Věří totiž, že koronakrize doslova nakopla otevřenost zaměstnanců i zaměstnavatelů vůči možnosti práce z domova, která se alespoň částečně v podobě střídání kanceláře a home office napříč týdnem udrží i po pandemii.

Doporučované