Článek
Show nese název High Hopes (Velké naděje) na hudbu legendární kapely Pink Floyd, připravili ji designéři Jaroslav Štolba a Jan Neděla. O týden později společný tým z Rakouska, Německa a Česka uctí ikonu filmové hudby Ennia Morriconeho.
Letošní ročník se nese v duchu přátelských poselství a pozdravů z Brna do světa a reaguje na limitující možnost osobních setkání. Téma izolace člověka odráží i první ohňostroj na hudbu britských Pink Floyd, kteří ve svých textech na pomyslnou zeď okolo člověka narážejí. „Odpovídá to tomu, v čem se nyní ocitáme. Skladba High Hopes vybízí k mezilidské komunikaci. Druhou show s názvem Bylo, nebylo jsme věnovali Morriconemu, jehož hudba často vznikala právě v České republice. Zřejmě nejznámější jsou skladby ke spaghetti-westernům jako Tenkrát na západě nebo Hodný, zlý a ošklivý,“ uvedl hlavní ohňostrojný designér Štolba.
Všech pět ohňostrojů se uskuteční nad hradem Špilberk, k tradiční Brněnské přehradě se zatím nepřistoupilo kvůli koronavirové pandemii, aby se tam nesrocovalo mnoho lidí. Čtyři ohňostroje jsou soutěžní, podobu těch srpnových však organizátoři zatím tají. Poslední ohňostroj, nesoutěžní, se uskuteční 11. září a symbolicky ukončí léto. Nese název Kouzelná země a je na motivy Harryho Pottera věnovaný všem dětem.
Novinkou letošní přehlídky je osmiminutová dronová show nad Kraví horou naplánovaná na 7. srpna. Show bude koordinována s Festivalem planet, který na Kraví hoře pořádá Hvězdárna a planetárium Brno. „Bude odkazovat na letošní jubileum 60 let člověka ve vesmíru. Drony zabezpečí čtyřčlenný tým pilotů. Věřím, že tato ekologická a k životnímu prostředí přívětivá forma zábavy si najde své příznivce,“ uvedl náměstek primátorky Tomáš Koláčný (Piráti). Bezpečnost bude zajištěna vymezením ochranného pásma. Náklady na dronové představení činí přes milion korun.
Hudební doprovod synchronizovaný s ohňostroji vysílá Rádio Krokodýl, čtyři soutěžní ohňostroje lze ve vysokém rozlišení sledovat na youtube. Živé streamy budou k vidění také na festivalovém kanálu Ignis Brunensis a ve spolupráci s Czech Tourism i na oficiálním kanálu České republiky Visit Czech Republic.
Další novinkou letošního ročníku je, že o vítězném ohňostroji rozhodne veřejnost hlasováním na sociálních sítích a ve veřejné anketě. Diváci si tak vymění roli s porotou, která bude o svém pořadí ohňostrojů letos rozhodovat mimo soutěž.
Rozpočet festivalu je zhruba šest milionů korun, na nákladech se podílí město, kraj i sponzoři, titulárním partnerem je letos společnost RegioJet. Doplní jej řada dalších akcí, jako Dopravní nostalgie, setkání flašinetářů, venkovní divadla a koncerty nebo africké léto v Zoo Brno.