Článek
Je to vlastně z pohledu toho, co se chystá v okolí Masarykova nádraží – na dohled historickému centru metropole – jen malý detail.
V historické budově nádraží, památkově chráněné, se otevírají nové pokladny. Ale tím vlastně startuje obrovská proměna lukrativního území mezi pražskou Florencí a zmíněným nádražím. Praha, České dráhy (ČD) a v roli developera investiční skupina Penta chtějí postupně změnit prostor v komplex bytů, kanceláří a obchodních domů. Bude tím prvním, co uvidí cizinci v Praze – až bude zprovozněno vlakové spojení s letištěm Ruzyně.
Nové pokladny na Masarykově nádraží se přesunuly blíže ke kolejím. Vstup do nových pokladen je nově přímo z vestibulu nástupiště. Prostor, kde pokladny nyní jsou, je zároveň průchozí i ze strany od ulice Hybernská. Právě z té mířili lidé ke starým pokladnám.
Výstavba šesti nových pokladen stála 14,5 milionů korun. České dráhy chtějí v následujících týdnech začít budovat čekárnu a úschovnu zavazadel v prostoru směrem k Hybernské ulici. „Předpokládané náklady jsou kolem 3,6 milionu korun,“ uvedl místopředseda představenstva ČD Radek Dvořák. „Velkou investici aktuálně chystáme v takzvaném traktu B směrem ke vstupu od metra. Opravíme malou secesní sloupovou dvoranu v přízemí a prostory v patrech budou sloužit jako nocležny pro naše zaměstnance a jako kanceláře. Předpokládaná cena této etapy rekonsteukce je 100 milionů korun.“
Ředitel pro komerční výstavbu Penta Real Estate Pavel Streblov nastínil i další chystané úpravy nádraží. „V příštím roce ještě vrátíme velkou restauraci do prostor, které na dlouhou dobu zabralo kasino,“ uvedl Streblov. „Zároveňdo ní obnovíme přístup z Hybernské ulice, jako tomu bylo v době první republiky.“
České dráhy i investiční společnost Penta plánují do Masarykova nádraží investovat další desítky milionů korun. „Do dvou let otevřeme další obchodní jednotky v budově nádraží podél Hybernské ulice,“ dodal Streblov.