Článek
Dnes zahajovaná rekonstrukce zahrnuje kompletní opravu fasády a střechy, do vnitřních prostor zatím zasahovat nebude. Stavební úpravy se budou dělat po etapách, začnou na krajních věžích, ve druhé fázi se budou opravovat křídla objektu a nakonec by se měl zjišťovat aktuální stav střední části budovy, kde byly v nedávné době provedeny stavební úpravy.
Podle správy železnic byly veškeré stavební i technologické postupy navrženy v souladu s požadavky státní památkové péče. Firma tak odstraní degradovanou a odfouknutou omítku a nahradí ji novou vápennou omítkou. Veškeré umělecké prvky štukové sochařské výzdoby, kamenné sochařské výzdoby a uměleckořemeslné prvky z oceli budou odborně renovovat restaurátoři s licencí.
Součástí oprav je také odstranění všech nefunkčních prvků na stavbě, například ocelových konzol nebo rozvaděčů. Otvory po nich se následně zazdí. Ošetřena bude rovněž konstrukce střešního krovu, nové bude laťování, střešní krytina a oplechování. Okna a dveře budou repasovány, přičemž jejich výplně, které nebude možné opravit, chce organizace nahradit kopiemi v původních barvách.
Rekonstrukce secesní budovy pojmenované po architektovi stavby Josefu Fantovi měla být původně hotová do roku 2013. Firma Grandi Stazioni, která měla nádraží v pronájmu od roku 2003, však opravy nestihla a SŽDC jí v roce 2016 neprodloužila smlouvu. Italská firma stihla opravit jen vnitřek centrální části s takzvanou Fantovou kavárnou.