Článek
Trať by měla být dostavěna za deset měsíců. Náklady jsou zhruba 170 milionů korun. Po dokončení první části vybuduje podnik koleje do Slivence. Podnik nyní chystá také prodloužení tratě z Modřan na Libuš a zahájena byla stavba smyčky na Zahradním Městě.
„Taková událost se v Praze stává jednou za 20 let a já doufám, že touto stavbou to prolomíme. Naposledy se v Praze zahajovala stavba plnohodnotné trati v roce 2001 z Hlubočep na Barrandov,“ řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Dvoukolejná trať z barrandovské smyčky do Holyně bude mít dvě zastávky, první bude zastávka Kaskády podle stejnojmenného developerského projektu. Následovat bude zastávka Holyně, kde bude trať provizorně ukončena úvratí. Prodloužena do Holyně bude linka číslo 5. DPP v rámci oprav trati od Smíchovského nádraží na Barrandov vybudoval napojení nové trati u Barrandovské smyčky.
Stavební povolení má podnik již více než sedm let, avšak stavbu komplikovaly majetkoprávní spory. „Je to stejné jako u každé stavby v naší zemi, tedy složitost správních řízení, povolovacích procesů. Délka procesů je podobná jak v Ghaně. Plus se k tomu přidaly majetkoprávní problémy,“ řekl Scheinherr.
Z Holyně v budoucnu tramvaje zamíří do konečné zastávky Slivenec. „U této části nám zbývá dořešit některé majetkoprávní věci, ale doufáme, že budeme moci na první etapu plynule navázat,“ řekl a ředitel DPP Petr Witowski. Stavba z Barrandova do Holyně by měla být dokončena do deseti měsíců. Přesný termín, kdy budou tramvaje jezdit až do Slivence, není zatím stanoven.
DPP společně s magistrátem chystá ještě prodloužení tratě z Modřan na Libuš, jejíž stavba by mohla začít letos. Nyní je vypsána soutěž na projektanta. „V pokročilejší fázi je také stavba prodloužení tratě na Dědinu a z Vinohradské na Václavské náměstí,“ dodal Witowski.