Článek
Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět část obchvatu Českých Budějovic, více než 7 kilometrů dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice. Bude součástí jihočeské dálnice D3. Náklady jsou kolem pěti miliard korun. S úsekem Staré Hodějovice-Třebonín, který už se staví, tvoří stavba obchvat Budějovic, který z města odvede tranzitní dopravu.
Obchvat dlouhý 20 kilometrů chce ŘSD zprovoznit v roce 2022. „V intenzivní přípravě jsou i zbývající úseky dálnice D3,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa. Příští rok chce ŘSD začít hledat stavitele navazujícího úseku mezi Třebonínem a Kaplicí.
Na jihu Čech teď stát staví téměř 40 kilometrů D3. Dálnice by měla být k hranicím s Rakouskem dokončena do roku 2024, uvedlo ŘSD vloni. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je asi 50 kilometrů.
Jihočeská dálnice je tedy rozestavěná a není ani zdaleka před dokončením, protože není napojena na dálnici D1 a u rakouských hranic také není.
ŘSD teď v Česku staví 139 kilometrů nových dálnic a 63 kilometrů silnic I. třídy. Zároveň modernizuje 52 kilometrů dálnice D1.
Práce pokračují samozřejmě na dálnici D1. Modernizace dálnice bude letos zahájena na úsecích Koberovice-Humpolec, Velký Beranov-Měřín, Devět křížů-Ostrovačice a obchvat Velkého Meziříčí.
V plánu je začít stavět úsek D49 Hulín-Fryšták nebo na dálnici D7, která má spojit Prahu a Chomutov.
Nově budované úseky dálnic často nejsou delší než 10 kilometrů a stavby jednotlivých úseků trvají roky.