Článek
Součástí stavby je sanace železničního spodku a obnova železničního svršku, přestavěny budou vybrané mosty. Díky rekonstrukci bude za dva roky doprava po trati bezpečnější a pohodlnější. ČTK to dnes sdělila mluvčí SŽ Nela Friebová.
Opravovat se bude 10,8 kilometru trati. „Kromě dvoukolejného elektrizovaného úseku tranzitního železničního koridoru z Dětmarovic na státní hranici s Polskem přes Petrovice u Karviné projde renovací také jednokolejná spojka mezi odbočkami Závada a Koukolná, která umožňuje přímou jízdu vlaků ve směru z Polska do Karviné,“ uvedla Friebová.
Ve stanicích Dětmarovice a Petrovice u Karviné a na zastávce Závada stavebníci opraví nástupiště, která budou bezbariérová, dostanou nové zastřešení a potřebný mobiliář. Rekonstrukce čeká i šest železničních přejezdů, u některých se zmodernizuje zabezpečení.
„Součástí stavební části projektu je rekonstrukce trakčního vedení, respektive instalace nového,“ uvedla mluvčí. Modernizaci podstoupí rovněž trakční napájecí stanice v Petrovicích u Karviné.
Projekt bude až do výše poloviny nákladů financovaný z úvěru Evropské investiční banky a do výše 20 procent způsobilých nákladů ho bude spolufinancovat Evropská unie. Zhotovitelem prací je Společnost Dětmarovice, kterou tvoří firmy Strabag Rail a OHL ŽS.