Článek
Náklady na demolici, která začala před několika dny, se pohybují okolo šesti milionů korun. Hnutí Duha počátkem roku o objekt požádalo Správu železnic (SŽ). Opravu odhadovalo na pět milionů korun. Chtělo pro nádraží najít nové využití. Neuspělo, podle SŽ žádost podalo pozdě.
Demolici podle vyjádření mluvčího správy Tomáše Poláka podporuje i vedení obce. „Po konzultaci se zástupci Dětřichova jsme se rozhodli, že přistoupíme k odstranění stávajícího nádraží a výstavbě nové výpravní budovy,“ řekl Polák. Uvedl, že stav objektu je nevyhovující a oprava není vhodná. Pokud by objekt nebyl odstraněn, nevznikl by prostor pro zřízení parkovacích stání zejména pro invalidy. „Dále bychom nemohli vybudovat přístřešek pro cestující, který má navazovat na nově vybudovanou výpravní budovu,“ řekl.
Záměr podporuje i vedení obce. „Nádraží jen hyzdí obec. Byla ostuda, když se objevilo mezi 20 nejhoršími nádražími v Česku. Jsme rádi, že půjde dolů. Desítky let se do budovy neinvestovalo,“ řekl už dříve místostarosta Dětřichova Jiří Dobrovič.
Naopak podle koordinátora spolku Hnutí Duha Iva Dokoupila se objekt zachránit dal. Chtěl pro něj najít nové využití, změnit ho například na turistickou ubytovnu či prostor pro výstavy a koncerty. S demolicí nesouhlasila ani Alena Borovcová z Národního památkového ústavu. SŽ by podle ní měla jít spíše cestou hledání nového využití historických budov. Využití by se u stavby mohlo najít právě v turistickém ruchu. „Trať Olomouc - Bruntál je velmi pěkná a vede turisticky atraktivním územím. Stavby nádraží jsou historické a unikátní. Navržené razantní stavební zásahy zcela pustoší atmosféru trati,“ míní projektant Karel Siuda.