Článek
V zázemí koalice Pirátů se Starosty se již testují mrazicí boxy, ve kterých se chystají Piráti se Starosty rozvézt po republice v rámci své předvolební kampaně 120 tisíc nanuků.
Článek si také můžete pustit v audioverzi.
Celá akce dostala pracovní název „nanuk tour“, Seznam Zprávy to zjistily z jejich společného transparentního účtu.
Za „nanuk tour“ již koalice zaplatila 830 tisíc korun, hlavní položkou pak bylo 811 tisíc korun pro společnost Family Market, což je bývalý obecně známější Family Frost. Ta na svých stránkách odkazuje na legendární „žluté autíčko“, které přiveze zmrzlinu až domů. Místo „žlutého autíčka“ ovšem přijede ten samý typ vozu v barvách koalice.
„Půjčili jsme si celý koncept, je to osobitý způsob, jak vést kampaň na malých obcích. Když tam přijdete, tak na návsi nikoho nenajdete, všichni jsou na svých zahrádkách,“ vysvětluje myšlenku akce volební manažer Starostů Štěpán Hofman. Piráti se Starosty si tak slibují, že známý koncept podpořený rozdáváním nanuků může lidi ze zahrádek přivést.
Ještě není rozhodnuté, jaká melodie bude zájemce o zmrzlinu svolávat. „Uvažujeme o harmonice Ivana Bartoše,“ uvedl příklad Hofman. O melodii ale ještě dumá i jejich PR agentura. A pak se teprve rozhodne. Poprvé se ale rozezní 11. srpna, navštívit takto chtějí tisíc obcí, 140krát navštíví okresní města.
Naopak jasné je, jakou zmrzlinu „nanuk tour“ hodlá rozvážet. Bude jí jahodový sorbet „na klacku“.
Otázka druhu nanuku přitom vyvolala v obou koaličních stranách bouřlivou diskuzi, která nakonec vyústila v hlasování obou členských základen. Hlasování se podle Hofmana zúčastnila více jak polovina všech členů.
Do výběru zmrzliny totiž zasáhla i odlišná ideová východiska obou partají. Například ze spotřebitelských průzkumů vycházelo, že nejoblíbenějším českým nanukem je tvarohový Míša. „Jenže jsme strana ekologická, tak někteří řešili jeho uhlíkovou stopu, alergie nebo vůbec použití mléka. I mezi námi jsou vegani,“ líčí cestu k jahodovému sorbetu volební manažer Starostů Hofman.
Jako protipól - tedy čistě bezalergenní nanuk - byl vybrán rakytníkový nanuk bez cukru, s umělými sladidly. Jenže už v jeho popisu na stránkách společnosti Family Market je vytučněná věta: „Nadměrná konzumace může vyvolat projímavé účinky.“ Důvodem jsou právě umělá sladidla, která dodávají nanuku sladkost. Sám rakytník je totiž kyselý.
Do diskuze, zda je horší větší uhlíková stopa, nebo projímavé účinky, se pak vložil „kompromis“ a nakonec i vítěz - jahodový sorbet. „Na jahody je alergických méně lidí než na laktózu. Kdybychom to ale brali do důsledku, tak bychom nemohli rozdávat vůbec nic,“ uvedl Hofman. Na obale - který mimochodem bude rovněž v barvách koalice - pak bude zvýrazněno, že alergici mají být obezřetní.