Hlavní obsah

Za uplynulý rok výrazně stoupl prodej vína přes internet

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Pandemií vynucené uzavření restaurací, hotelů, vináren a dalších míst, kde lidé obvykle popíjejí víno, přimělo většinu vinařství začít k prodeji využívat z větší části internet.

Článek

Čím více vinařů své víno na internetu nabízí, tím víc roste důvěra zákazníků v tento způsob nákupu. Zjistila to Vinařská unie ČR mezi svými členy. „Pandemie ukázala potenciál on-line prodeje u tak tradičního odvětví, jakým je vinařství. I vinaři, kteří internetové prodeje dlouho upozaďovali, do nich investují. Díky tomu je dnes pro spotřebitele na internetu dostupné pestré portfolio vín, ale i e-degustace nebo on-line návštěvy vinařství, které alespoň částečně umožňují udržovat kontakt se zákazníky,“ uvedl Ondřej Beránek, prezident Vinařské unie ČR, která sdružuje největší vinařství v Česku.

Zároveň se zvýšila důvěra zákazníků v tento způsob prodeje. Jejich zájem se vinařství snaží podporovat nabídkami, které v běžném maloobchodě nenajdou, například tematickými balíčky.

„Evidujeme rekordní zájem o tematické balíčky poskládané zejména z různých druhů šumivých vín, které sestavují naši someliéři,“ uvedl marketingový ředitel firmy Bohemia Sekt Martin Fousek.

Ač zájem o internetový prodej pomáhá nahradit převážně uzavřené gastro, pokus přenést do on-line prostředí například degustace masivní ohlas neměl. „Na on-line degustace máme velmi pozitivní ohlasy, bohužel neumí zprostředkovat návštěvu přímo ve sklepě,“ dodal ředitel Zámeckého vinařství Bzenec Bořek Svoboda.

Vinařská unie v současné době zastupuje téměř třicet společností, které se dohromady podílejí na tuzemské produkci vína více než ze čtyřiceti procent a které přímo obhospodařují téměř pětinu vinic v Čechách i na Moravě.

Související témata:

Doporučované