Hlavní obsah

Za šest let třikrát víc dětí s autismem. Školy se musí připravit, říká náměstek

Náměstek ministryně školství Stanislav Štech ve Studiu Seznam popsal, jak přibývá dětí s autismem.

Učitelé zatím nejsou připraveni pomoci začlenit do běžných tříd děti s poruchami autistického spektra.

Článek

Novela školského zákona zavedla od září 2016 hned několik změn ve vzdělávacím systému. Tou, jež vyvolala nejvíc emocí, byla inkluze: Společné vzdělávání žáků s těmi, kteří mají tělesný nebo mentální handicap či pocházejí ze sociálně slabších rodin.

Jednou z výzev, před nimiž teď učitelé stojí, je pomoc dětem s poruchami autistického spektra. Jde o poruchy dětského mentálního vývoje, kam patří dětský autismus, Aspergerův syndrom či dezintegrační porucha.

„Pokud jde o děti s těmito poruchami, za posledních šest let se nám jejich počet zvýšil dvoj až trojnásobně. Znamená to pro nás obrovské výzvy, jakým způsobem těmto dětem, které mají často velmi vysoké IQ, mnohdy jím i převyšují své vrstevníky, pomoci při vzdělání," uvedl pro Seznam Stanislav Štech, náměstek ministryně školství.

Osvědčila se inkluze v českých školách? Jaký bude její další vývoj? Podrobnosti si můžete poslechnout ve studiu Seznam Zprávy.

Náměstek ministryně školství Stanislav Štech, ředitel základní školy v Rakovníku Karel Folber a rodič Tomáš Hečko: půl roku inkluze.

Související témata:

Doporučované