Článek
Antonín Prachař byl v roce 2014 jako ministr u toho, když se pro stavbu dálnice z Přerova do Lipníku nad Bečvou vybíral zhotovitel.
Na čtvrteční slavnostní otevření nového 14,3 kilometru dlouhého úseku D1 (nejdelší z letos otevíraných dálničních úseků) však pozván nebyl, byť v Přerově žije a pracuje.
Sám je totiž velkým kritikem této stavby, která se zdržela o rok a půl. „Za porušení termínu výstavby by měly následovat sankce,“ řekl k tomu v rozhovoru pro Seznam.
Upozorňuje mimo jiné i na to, že dálnice nebude mít návaznost a hrozí, že tranzitní doprava zahltí přerovské ulice, které na to ani nejsou uzpůsobeny.
Povolovací proces u navazujícího a posledního nedokončeného úseku D1 mezi Přerovem a Říkovicemi se totiž zasekl a stavba nebude hotova dříve než za pět let.
Exministr Prachař je však ještě skeptičtější. Varuje, že se nové projednávání může protáhnout i na třicet let.
Podrobně jsme o problému s novým úsekem D1 a s dokončením poslední části D1 psali v následujícím článku: