Článek
Například v tiskárně Europrint loni potiskli 40 milionů kilogramů archového a rotačního papíru a vyrobili 3,5 milionu knížek. Když procházíte tiskárnou, přestanete se těmto číslům divit. Stohy papírů jsou navršené všude a souběžně tady na jednotlivých strojích vzniká snad třicet různých titulů. Jednu knihu si zkusili vyrobit i my.
Věděli jste, že při výrobě záleží na počasí? A že jedna kniha vznikne zhruba za tři sekundy?
Jako bestseller se v Česku označuje kniha, které se prodalo více než deset tisíc kusů. To jsou čísla, ke kterým pomůže šikovný marketing. Pak je ale takzvaný super bestseller, tedy padesát tisíc prodaných kusů a více. Tam už nezáleží jen na marketingu. „Taková kniha musí být perfektní a čtenářům se musí líbit,“ řekl Lukáš Novák, výkonný ředitel nakladatelství Euromedia Group, jedničky na trhu s knihami.
Jedním z autorů, který na extrémně vysoká čísla dosáhne, je momentálně spisovatel Patrik Hartl. Jeho knihy Nejlepší víkend prodalo nakladatelství Euromedia Group hned 150 tisíc kusů.
Euromedia Group
Nakladatelství bylo založeno v roce 1991 a patří mezi největší firmy podnikající v rámci knižního trhu v České republice.
Vlastní nakladatelské značky Kalibr, Ikar nebo Odeon.
Z hlediska počtu vydaných titulů se podle poslední výroční zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů řadí v tuzemsku na druhé místo za skupinu Albatros Media.