Článek
Důvodem jsou podle úřadu pochybení při nakládání s osobními údaji uživatelů. Podle listu The Wall Street Journal jde zatím o nejvyšší pokutu, jaká byla udělena v rámci nových pravidel Evropské unie na ochranu soukromí známých pod zkratkou GDPR (General Data Protection Regulation).
Nová pravidla na ochranu soukromí vstoupila v platnost loni v květnu a mají pomoci hájit práva občanů proti zneužívání osobních dat. CNIL dospěl k závěru, že Google si nedokázal zajistit adekvátní souhlas uživatelů pro zpracování jejich dat za účelem personalizované reklamy. Úřad rovněž tvrdí, že firma uživatelům neposkytla jasné a snadno dostupné informace o tom, jakým způsobem je s jejich údaji nakládáno.
Podle úřadu tak byla v obou případech porušena pravidla GDPR.
„Zjištěná pochybení zbavují uživatele zásadních záruk ohledně zpracování dat, které může odhalit důležité části jejich soukromého života,“ upozornil CNIL.