Článek
Rekord hlásí skupina za období, které bylo jen částečně zasaženo pandemií koronaviru. Meziročně jde o růst na dvojnásobek. Počet přepravených zásilek přesáhl 6,5 milionu.
Zásilkovna to vysvětluje tím, že stále roste počet výdejních míst a za zvýšením obratu stojí i loňské spuštění nové služby Mezi námi. Zjednodušeně řečeno, firma začala doručovat balíky i mezi lidmi, čímž konkuruje České poště.
„I přes všechny potíže jsou čísla za první tři měsíce letošního roku skvělá. Celý segment e-commerce prožívá obrovský boom překonávající v některých parametrech předvánoční nakupování. Je zřejmé, že nakupování po internetu dnes z velké části táhne celou ekonomiku,“ říká generální ředitelka skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.
Služba Mezi Námi
Od spuštění 24. 4. 2019 do 31. 3. 2020 téměř 800 000 zásilek.
V 1. čtvrtletí 2020 téměř 390 000 zásilek.
Podle aktuálních odhadů skupiny by měl meziroční růst e-commerce v České republice dosáhnout až dvaceti procent a atakovat hranici 190 miliard korun. Zájem o nákupy po internetu vidí ve všech zemích, kde působí.
„V blízké budoucnosti očekávám vlivem sekundárně vyvolané ekonomické krize poptávku po levnější formě distribuce zboží z internetu k zákazníkům. I proto se stále držíme našeho plánu dosáhnout v letošním roce obratu ve výši dvou miliard korun a co se týče počtu přepravených zásilek, pak to bude 35 milionů,“ uvádí první dáma e-commerce v tuzemsku s tím, že počet výdejních míst ještě o tisícovku zvýší na pět tisíc.
Na začátku stavu nouze propad na polovinu
Během prvních týdnů ve stavu nouze však skupině Packeta klesl obrat o polovinu. Teď už se však postupně fungování společnosti vrací k normálu. Meziroční nárůst se tak v dubnu vrátil opět na sto procent.
„Letošní březen a duben jsou zcela určitě měsíci, které se navždy zapíšou do historie naší firmy. Čelili jsme největší výzvě naší desetileté historie. Z hodiny na hodinu jsme museli řešit hluboký pokles počtu výdejních míst a v prvním týdnu ve stavu nouze jsme zaznamenali také výrazný propad tržeb,“ říká Simona Kijonková.
Skupina doručuje do 33 států. „Udržet v nich funkční logistiku v momentu, kdy se v důsledku nejrůznějších vládních nařízení a doporučení mění situace z minuty na minutu, bylo mimořádně obtížné,“ vysvětluje Kijonková s tím, že v uplynulých dnech se museli vypořádat také se změnami, které přicházely od kurýrních společností z Česka i zahraničí.
„Kurýři měnili podmínky, cenovou politiku a dávali nám ze dne na den maximální denní limity, jelikož sami museli zvládnout neplánovaný zájem o logistické služby. Dokázali jsme proto velmi flexibilně zapínat a vypínat různá nastavení, regiony nebo i celé země či dopravce,“ popisuje zakladatelka Zásilkovny.
Zásilkovna
Je český franšízový logistický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010.
První tři roky byl ve ztrátě.
Poskytuje komplexní logistické služby pro internetové obchody.
Zásilkovna má aktuálně více než 4000 výdejních míst a spolupracuje s více než 28 000 e-shopy.
Stále však platí, že některá výdejní místa zůstávají z důvodu nejrůznějších omezení a vládních opatření zavřená. V současné době je těch aktivních 3393, tedy přibližně 85 procent. Na původní počet více než 4000 by se Packeta měla dostat v první půlce května.
Ambiciózní plány koronaviru navzdory
Další plány skupiny Packeta na rok 2020 se také nemění, hlavním motorem růstu budou investice do nových technologií a infrastruktury. Do oblasti vývoje nových technologií plánuje Packeta investovat vyšší desítky milionů korun.
V první polovině roku 2020 by mělo dojít ke spuštění projektu doručování do kufru v České republice. Packeta také například plánuje otevření přepravy do Dubaje a oblasti Blízkého východu.