Článek
Je to jen další potvrzení role, kterou sociální sítě hrají v dnešním i budoucím světě. Česká technologická firma Socialbakers se propojuje s americkou softwarovou firmou Astute, aby mohly společně nabídkou zákazníkům po celém světě ještě lepší zážitek z nakupování.
„Příležitost je to obrovská, my jsme tady několik let od založení budovali marketingovou platformu a chtěli jsme marketing ještě více propojit se zákaznickou péčí. O tomto propojení jsme tedy uvažovali dlouhou dobu, právě Astute totiž působí v té druhé oblasti,“ vysvětluje v rozhovoru Nikola Pantovič, výkonný viceprezident Socialbakers pro obchod a mezinárodní expanzi.
Společnost Socialbakers
Založena 13. října 2008 Janem Řežábem, Martinem Homolkou a Lukasem Maixnerem.
Nyní má více než 2500 klientů ve 100 zemích.
Je nejvyužívanější platformou pro správu sociálních médií.
V roce 2011 získala společnost titul Facebook Marketing Partner.
Od roku 2017 je oficiální partnerskou společností pro Pinterest a LinkedIn.
Koupená firma je větší než nový majitel
Žádné výrazné změny uvnitř společnosti ale Socialbakers nečeká. Momentálně má tým o 500 lidech, americká společnost Astute, která Socialbakers koupila, jich má zhruba 130. Někoho tedy může zarazit, kde získala finance na exit, o kterém se mluví jako o rekordním, ačkoliv přesnou částku společnosti komentovat nechtějí.
„Já bych chtěl zmínit fond Audax Private Equity, což je firma, za kterou stojí biliony dolarů a jež akvírovala v minulém roce právě společnost Astute s cílem vybudovat tu zákaznickou zkušenost, o kterém jsem mluvil. A skrze ně kupuje Socialbakers, tím pádem jde o absolutně nový kapitál, který pomáhá spojení těchto dvou firem,“ komentuje prodej Pantovič.
Socialbakers obchoduje s daty ze sociálních sítí
O tom, že pouze organický růst nestačí, přemýšleli v Socialbakers už dva roky, o prodeji s fondem Audax Private Equity komunikovali téměř rok. Přesnou cenu akvizice společnosti sice nezveřejnily, podle odborníků to musel být ale obchod v řádu miliard korun.
„Pracujeme v marketingu na sociálních sítích. Jsou to jednak data, která sbíráme na jednotlivých sociálních sítích: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram a další. Skrze tato data pak poskytujeme našim zákazníkům - marketingovým oddělením, statistiky, které oni dále využívají pro aplikaci, vytváření obsahu směrem ke svým zákazníkům a fanouškům na daných sociálních sítích,“ popisuje zaměření platformy Nikola Pantovič.
Socialbakers, platformu pro správu sociálních sítí a marketingu s principy umělé inteligence a založenou Čechy, tak aktuálně používá více než 2500 nadnárodních společností a středně velkých značek po celém světě.