Článek
Další jasný důkaz, jak koronavirus zabrzdil tuzemskou ekonomiku je tady: údaje od jednoho ze tří velkých mobilních operátorů, společnosti T-Mobile, ukazují, že do práce jezdí v těchto dnech o polovinu lidí méně než před epidemií.
Tam, kde mají velké průmyslové komplexy – v okolí automobilek, průmyslových zón a dalších – dokonce zůstávají podle údajů z mobilů doma tři čtvrtiny lidí.
Koronavirus mění od základu fungování byznysu.
Znát je to nejen na menší spotřebě elektřiny, poloprázdných dopravních prostředcích či v ulicích měst, ale i na přetíženém českém internetu. I operátoři teď bojují s neobvyklými výpadky. To, že lidé sedí (pracují) doma, způsobilo třeba v posledních několika dnech potíže s dostupností internetové televize u O2.
Z domova nyní během všedního dne neodchází 34 procent lidí, což je o 14 procent více než normálně, jak plyne z údajů portálu Atlas mobility, za kterým stojí superpočítačové centrum při VŠB - Technické univerzitě Ostrava a operátor T-Mobile.
Například v Mladé Boleslavi, kam za prací dojížděli lidé do automobilky Škoda Auto, klesl pohyb do práce a z práce o 72 procent. Automobilka, stejně jako její velcí konkurenti z Nošovic a Kolína, zastavila linky před několika dny.
Tvůrci unikátního průzkumu uvádějí data například z 16. března. Ukazují logicky, že home office se ujal nejvíc v Praze, kde své domovy neopustilo o 80 procent více lidí než ve zdravých, předkoronavirových časech.
Zatímco v běžném dnu na pražském Václavském náměstí systém zaznamená téměř 70 tisíc SIM karet, nyní je to jen zhruba 15 tisíc.
Změnilo se dojíždění zvenčí do velkých měst, padlo o čtvrtinu.