Článek
Z hlediska marketingu je nejatraktivnějším českým sportovcem fotbalový brankář Petr Čech. Nyní by se k němu na čelo pomyslného žebříčku atraktivity mohla vyhoupnout lyžařka a snowboardistka Ester Ledecká. alespoň to si myslí předseda představenstva agentury Sport Invest Marketing David Trávníček.
Video: Pro světová média i nadále zůstává Ester Ledecká senzací
S Petrem Čechem v roce 2004 začínal jako sportovní marketér a smlouvy s firmami se od té doby výrazně změnily. U gólmana Arsenalu určitě. Zatímco kdysi to byly jednoduché kontrakty, v posledních letech se Trávníček setkává i s více než padesátistránkovými dokumenty, které ošetřují i ty nejmenší detaily.
Ester Ledecká je jednou z tváří dvou nadnárodních společností, zamluvenou má českou sportovkyni Coca-Cola a Visa. A už teď si Ester, potažmo Sport Invest, může vybírat z dalších velikánů. „Nehledě na výsledek snowboardového závodu, Ester je už teď jednou z hlavních tváří olympiády,” říká David Trávníček.
Video: Janek Ledecký mluví o sportovních začátcích své dcery i olympiádě v Soči
Zájem podle něj bude i o rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou, která si z Pchjongčchangu odváží v uvozovkách „jen” stříbro. Šéf marketingu Sport Investu ve studiu Korejského speciálu mluvil i o omezení, v rámci kterého nesmí většina firem slavit olympijské úspěchy svých tváří, ale i o detailech smluv mezi sportovci a sponzory.
Podívejte se na rozhovor s Ester Ledeckou po zlatém super-G