Článek
Rekordnější výdaje na opravy silnic měl kraj v posledních třech letech. „Je náročné projekty připravit, vypořádat majektoprávní vztahy, když se nám to podaří, prostředky, které jsou od státu, jsou už namašličkované. U prostředků kraje je to složitější, protože je tam hodně vlků na jednoho medvěda,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš (ODS).
V přístím roce by kraj měl také dostat od Státního fondu dopravní infrastruktury 226 milionů korun na opravy silnic druhé a třetí třídy a 400 milionů korun na výstavbu přivaděčů k dálnici D35.
„To pro nás samozřejmě znamená, že můžeme pokročit v přípravě řady projektů, které máme v zásobníku, ale bez kompletního finančního krytí,“ řekl hejtman Martin Netolický (3PK/ČSSD).
Pardubický kraj investoval v roce 2019 do dopravní infrastruktury 1,367 miliardy korun, o rok později to bylo 2,095 miliardy korun a letos očekává výdaje 1,321 miliardy korun. Částky zahrnují úvěr, krajský rozpočet a dotace Státního fondu dopravní infrastruktury.
Letos kraj ještě připravuje zahájení staveb silnice z Rokytna do Býště na Pardubicku, která bude přivaděčem k D35. Stavět bude obchvat Kojic na Pardubicku, chystá opravy silnic na jihu kraje, kde jsou podle Kortyše hodně rozbité.
Páteřní síť silnic v kraji je již ve slušné kvalitě, uvedl. Kvůli výstavbě D35 je zhruba 450 kilometrů krajských silnic poničených a opotřebených. Stát přispěje na jejich opravy, řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. „Nejhůř je na tom silnice ve Zbožňově u Skutče, která je uzavřená, druhá je na trase u Prachovic, slouží jako staveništní cesta,“ uvedl Němec. Silnice jsou zničené, protože se po nich vozí materiál na stavbu, dodal.